چرا آمریکا سرکردگان داعش را از دیرالزور فراری داد؟

چرا آمریکا سرکردگان داعش را از دیرالزور فراری داد؟
جمعه 17 شهريور 1396 - 18:29

اقدام اخیر آمریکا در فراری دادن سرکردگان داعش از شهر دیرالزور، نشان می دهد که آمریکا این گروه تروریستی را دشمن مستقیم خود نمی داند.

العالم - سوریه

"فرانس کلینتسیویچ"، سناتور روسی تاکید کرد که اقدام اخیر آمریکا در تخلیه سرکرده ها و عناصر گروه تروریستی داعش از شهر دیرالزور، گواه دیگری است بر اینکه آمریکا این گروه تروریستی حاضر در سوریه را دشمن مستقیم خود نمی داند، بلکه سعی دارد با روسیه به عنوان رقیب اصلی خود در منطقه رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک "کلینتسیویچ" تصریح کرد: "هر قدر هم که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا -که مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه است- سعی کند اقدام اخیر خود در تخلیه تروریست ها از دیرالزور را توجیه کند، این اقدام گواه دیگری است بر اینکه آمریکا به دنبال مبارزه با تروریسم نیست، بلکه فقط به دنبال تحقق اهداف و نقشه های خود است".

این سناتور روسی با اشاره به اقدامات و رفتارهای آمریکا در افغانستان و دیگر کشورها افزود: "آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم وارد این کشورها شد اما در نهایت خود، در کنار تروریست ها ایستاد و امروز همین داستان در سوریه تکرار می شود".

کلینتسیویچ گفت: آمریکا با اقدامات خود ثابت کرده که از چه کسانی حمایت می کند و در کنار چه کسانی می جنگد. این کشور، روسیه را تنها رقیب خود در منطقه می داند و تروریست ها صرفا ابزاری در خدمت این کشور برای اجرای نقشه هایش هستند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها