موگرینی: برجام توافق میان دو کشور نیست

موگرینی: برجام توافق میان دو کشور نیست
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 10:37

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بار دیگر در بحبوحه تهدیدهای دولت آمریکا علیه توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تأکید کرد که این توافق میان دو کشور منعقد نشده است.

العالم- ایران/ سیاسی 

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه در بیانیه‌ای از برجام به عنوان توافقی «خوب و قدرتمند» یاد کرد و بار دیگر تأکید کرد که این توافق میان دو کشور منعقد نشده است. 

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌‌نیوز» در گزارشی روز شنبه به بررسی ابعاد تصمیم احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) پرداخته و نوشته که چنین اقدامی باعث انزوای آمریکا و اختلاف این کشور با متحدان اروپایی‌اش خواهد شد. رسانه آمریکایی نوشته، اتحادیه اروپا از این توافق پشتیبانی می‌کند. 

در همین راستا، فدریکا موگرینی در بیانیه‌ای به ان‌بی‌سی‌نیوز گفت: «توافق ایران، توافقی خوب و قدرتمند است که در راستای منافع تمامی کشورها است. برجام، توافقی میان دو کشور نیست- تعهدی است که جامعه بین‌المللی از یک سو و ایران از سوی دیگر به آن متعهد شده‌اند و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از آن حمایت می‌کند.»

دولت «دونالد ترامپ» چند روز پیش به موجب تعهدات آمریکا در «برجام»، تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تعلیق کرد. تعلیق این تحریم‌ها، البته نشانگر سیاست کلی دولت آمریکا در قبال برجام نیست. 

ترامپ، قرار است در گزارشی که در ماه اکتبر تقدیم کنگره آمریکا می‌کند، سیاستش در قبال توافق هسته‌ای با ایران را مشخص کند. 

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها