فرانسه: توافق هسته ای با ایران باید حفظ شود/ترامپ عجولانه تصمیم نگیرد

فرانسه: توافق هسته ای با ایران باید حفظ شود/ترامپ عجولانه تصمیم نگیرد
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 19:04

«ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت حفظ توافق هسته ای با ایران گفت: فرانسه تلاش می کند ترامپ را متقاعد کند درباره توافق هسته ای وین، عجولانه تصمیم گیری نکند.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل خبر داد که وزیر امور خارجه فرانسه گفته است: توافقی که ما بعد از سالها توانستیم با ایران در سال 2015 دست یابیم، توافق مهم و حیاتی است.
وزیر امور خارجه فرانسه در عین حال با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم این توافق را حفظ کنیم، مدعی شده است که این توافق از تکثیر و اشاعه سلاح های هسته ای جلوگیری می کند.
لودریان همچنین با تاکید بر اینکه مهم است که ما این مسیر ارتباطی با ایران را حفظ کنیم، اظهار داشت: فرانسه تلاش می کند که رئیس جمهور ترامپ را متقاعد کند که درباره توافق هسته ای وین، عجولانه تصمیم گیری نکند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه فرانسه همچنین تصریح کرد: «اگر قرار باشد درباره توافق وین کاری بکنیم، باید آن را پس از سال 2025 تکمیل کنیم.»

اقدام نظامی علیه کره شمالی، اشتباهی بزرگ

لودریان همچنین با تاکید بر اینکه اقدام نظامی علیه کره شمالی، اشتباهی بزرگ و غیرقابل قبول است، اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور را بهترین روش برای متقاعد کردن آن به عقب نشینی از برنامه های هسته ای خود معرفی کرد.
اظهارات وزیر امورخارجه فرانسه درباره توافق هسته ای با ایران در حالی است که مقامات آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ باوجود همه مخالفت های جهانی و حتی داخل آمریکا، به دنبال بهانه گیری و سنگ اندازی در مسیر اجرای برجام هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها