نشست شورای امنيت سازمان ملل درباره ميانمار روز پنجشنبه برگزار می شود

نشست شورای امنيت سازمان ملل درباره ميانمار روز پنجشنبه برگزار می شود
سه شنبه 4 مهر 1396 - 04:21

دیپلمات های سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کردند نشست شورای امنیت این سازمان برای بررسی خشونت ها در میانمار و بحران مرتبط با سرنوشت اقلیت مسلمان روهینگیا در آن کشور روز پنجشنبه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک؛ قرار است آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در این نشست شورای امنیت که به درخواست هفت کشور از جمله فرانسه و آمریکا برگزار می شود سخنرانی کند.

درهمین حال فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «وخامت وضعیت مسلمانان آراکان ادامه دارد. درصورت عدم افزایش سریع کمک‌رسانی به منطقه مذکور، این بحران می تواند شدت یابد».

وی همچنین اظهار داشت: «در اردوگاه‌های مسلمانان آراکانی در بنگلاش که در چارچوب سفر سه روزه من از آنها دیدن کردم، با تعداد زیادی مسلمان روهینگیا که در معرض اقدامات وحشیانه غیرقابل درک قرار گرفته‌اند، گفتگو کردم.

این افراد شاهد سوزاندن روستاهای خود، قتل اعضای خانواده‌هایشان و تحمل اقدامات بی‌رحمانه به زنان و کودکان شده‌اند.

شمار زیادی از این افراد قصد بازگشت به منازل خود در آراکان را دارند، ولی باید ابتدا حوادث خشونت‌آمیز در میان به پایان برسد و حقوق افراد مذکور مسترد شود.

گفتنی است که ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته به بهانه «مبارزه با شبه نظامیان مسلح» حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است.

در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست داده و حدود 200 روستا از سوی ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان و پناهجویان شمار آوارگان مسلمانان میانماری از 25 اوت تاکنون را بیش از 430 هزار نفر اعلام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها