دو کلاه آبی در كنگو كشته شدند

دو کلاه آبی در كنگو كشته شدند
سه شنبه 18 مهر 1396 - 01:13

منابع خبری در کینشازا روز دوشنبه از کشته شدن دو نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو خبر دادند.

این دو کلاه آبی سازمان ملل متحد در حمله یک گروه شورشی اوگاندایی موسوم به نیروهای دموکراتیک متحد جان خود را از دست دادند. این گروه شورشی روز شنبه نیز حدود بیست غیرنظامی را در شرق کنگو کشته بودند.
از اکتبر سال دو هزار و چهارده تا کنون هزاران نفر در خشونتها و ناامنی هایی که گروههای شبه نظامی و شورشی در این منطقه ایجاد کرده اند،کشته شده اند.  شورشیان اوگاندایی از بیست سال پیش در بخشهایی از شمال و شمال شرقی کنگو فعالیت می کنند. علاوه بر شورشیان اوگاندایی چند گروه شبه نظامی دیگر از جمله شبه نظامیان مائی مائی در شمال و  شرق کنگو فعالیت می کنند. 
هیئت بین المللی تثبیت اوضاع در جمهوری دموکراتیک کنگو (مونوسکو MONUSCO) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کلاه آبیهای سازمان ملل اولین ساعات صبح روز دوشنبه در پایگاه خود در منطقه ماموندیوما واقع در استان ناامن کیووی شمالی مورد حمله شورشیان اوگاندایی قرار گرفتند. طبق اخبار دریافتی دو کلاه آبی سازمان ملل در این حمله کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. صلحبانانی که در این حمله زخمی شده بودند به مراکز درمانی در شهر گوما منتقل شدند.
هیئت سازمان ملل متحد بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نیروهای کمکی خود را به منطقه اعزام کرد. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشازا،  نیروی صلحبان سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو که ماموریتش عمدتا بر محوریت حفاظت از غیرنظامیان استوار شده است از سال  هزار و نهصد و نود و نه در این کشور حضور دارد و نزدیک به بیست هزار سرباز در آن حضور دارند. به رغم حضور نیروهای صلحبان بین المللی در کنگو بخشهای شمال شرق این کشور به ویژه استانهای کیووی شمالی و جنوبی همچنان ناامن و پیوسته با خطر حملات گروههای شبه نظامی و شورشیان اوگاندایی روبرو است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها