گفت‌وگوی وزرای خارجه و دفاع آمریکا با ترامپ درباره کره شمالی و ایران

گفت‌وگوی وزرای خارجه و دفاع آمریکا با ترامپ درباره کره شمالی و ایران
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 10:47

طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه و دفاع پس از حضور در نشست تیم امنیت ملی این کشور، با دونالد ترامپ درباره کره شمالی، ایران و ترکیه بحث و تبادل نظر کردند.

العالم _ آمریکا

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدارهای وزیر خارجه این کشور در کاخ سفید اظهاراتی مطرح کرد.

«هیثرت نوئرت» در نشست خبری اعلام کرد که «رکس تیلرسون» در سلسله دیدارهایش در کاخ سفید با رئیس‌جمهور و اعضای تیم امنیت ملی آمریکا درباره کره شمالی، ایران و تنش‌های آمریکا با ترکیه تبادل نظر کرد.

او گفت: «یکی از موضوعاتی که آنها صحبت کردند، کره شمالی بود. وزیر خارجه سپس به همراه با وزیر دفاع با رئیس‌جمهور آمریکا شام خوردند. آنها همچنین درباره ترکیه و ایران صحبت کردند».

تنش‌های تازه در روابط آمریکا و ترکیه به دنبال بازداشت کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام ترکیه  آغاز شد و روز گذشته کار به جایی رسید که رئیس‌جمهور ترکیه گفت، آنکارا دیگر سفیر آمریکا در ترکیه را نماینده واشنگتن نمی‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری سه شنبه شب (دیشب) از مثبت بودن دیدارهای تیلرسون در کاخ سفید خبر داد.

او گفت: «سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید گفت که وزیر خارجه و رئیس‌جمهور چطور دست در دست هم برای پیش بردن دستورکار مدنظر دولت کار می‌کنند. همچنین از افرادی که در جلسه حضور داشتند، شنیدیدم که این جلسه را مثبت ارزیابی کردند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها