بازداشت اداری برای تمدید اسارت فلسطینی‌ها

بازداشت اداری برای تمدید اسارت فلسطینی‌ها
جمعه 4 فروردين 1391 - 07:58

رييس كميته عالي پيگيري امور اسيران فلسطيني با تاكيد بر غيرقانوني بودن بازداشت اداري ، از هجمه گسترده رژيم صهيونيستي در زندان ها بر ضد اسيران فلسطيني خبر داد.

" امين شومان " روز جمعه در گفت و گو با شبكه العالم با اشاره به نقض حقوق اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر اظهار داشت: زندانبانان صهيونيست هجمه بي سابقه اي را ضد اسيران قديمي و زنان و كودكان و اسيران بند انفرادي در دستور كار قرار داده اند.

شومان افزود: اسيران فلسطيني و به ويژه اسيران بيمار برای اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب نامحدود زده و اعلام كرده اند، تا هنگامی که سازمان زندان ها بي توجهي به مسائل بهداشتي و درمانی و حقوقی اسيران فلسطيني را پایان ندهد ، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

شومان در ادامه توضيح داد، زندانبانان صهيونيست شبانه به سلول هاي اسيران يورش مي برند، و گاهي نيروهاي اطلاعاتي نيمه شبانه به سلول ها حمله کرده، و از اسيران بازجويي مي کنند.

شومان خاطرنشان کرد: ما در يادداشتي به كميسر‌عالي حقوق بشر كه مسئول امور بشري و حقوقي در اراضي فلسطين به شمار مي رود، از او خواستيم در قبال نقض حقوق اسرای فلسطینی مسئوليت پذير باشد.

رييس كميته عالي پيگيري امور اسيران فلسطيني خاطر نشان كرد : بازداشت اداري يكي از اسيران فلسطيني به نام احمد صقر نبهان تاكنون 12 بار تمديد شده است.

وی ادامه داد: ما در يادداشتي به صليب سرخ از اين سازمان خواستيم پيگير امور اسيران فلسطيني به ويژه اسيران بيمار باشد.

 

21-20:36

26



پربیننده ترین خبرها