بارزانی: به ما خیانت شد!

بارزانی: به ما خیانت شد!
دوشنبه 24 مهر 1396 - 18:55

رئیس اقلیم کردستان عراق در اولین واکنش رسمی پس از تحولات کرکوک با صدور بیانیه‌ای، پیش‌روی‌ نیروهای عراقی و حشد شعبی در کرکوک را به دلیل آنچه که "خیانت" برخی از پیشمرگ‌ها خواند، عنوان کرد.

العالم ـ عراق

شبکه اماراتی اسکای نیوز گزارش داد؛ در این بیانیه که با نام "فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ" صادر شده، آمده است، برخی رهبران حزب اتحادیه میهنی به نیروهای تحت امر خود دستور داده‌اند تا از مناطقی که تحت کنترل آنها بوده عقب نشینی کنند و این امر باعث شد تا نیروهای حشد شعبی بر این مناطق سیطره یابند.
مسعود بارزانی که فرماندهی کل نیروهای پیشمرگه را نیز برعهده دارد، در این بیانیه مدعی شده که طرف‌های خارجی عملیات حشد شعبی در کرکوک را رهبری می‌کنند.
بارزانی در این بیانیه ادعا کرده است که حمله نیروهای عراقی و حشد شعبی انتقام از مردم کردستان است که خواهان آزادی هستند و انتقامی از اهالی کرکوک که همواره مواضعی شجاعانه در قبال مسائل کردها داشته‌اند. در این اقدام برخی مسئولان حزب اتحادیه میهنی نیز در توطئه علیه کردستان شرکت داشتند و "خیانتی بزرگ و تاریخی" مرتکب شدند. این مسئولان دستور دادند پیشمرگ‌ها مواضع حساس در کرکوک را ترک کنند تا نیروهای حشد شعبی بر این مواضع سیطره یابند.
در ادامه این بیانیه آمده است: اعلام می‌کنیم که این "تجاوز" از سوی حشد شعبی و نیروهای عراقی با سلاح ائتلاف بین‌المللی و زره پوش‌های آمریکایی که در اختیار ارتش عراق و حشد شعبی گذاشته شده، انجام می‌گیرد در حالی که به نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش چنین سلاحی داده نشد. به مردم کردستان اطمینان می‌دهیم با وجود خیانت برخی‌ها، نیروهای پیشمرگ از کردستان دفاع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندهی کل نیروهای پیشمرگ در پایان بیانیه خود آورده است: از همه مردم کردستان و پیشمرگ‌ها می‌خواهیم که در مقابل این تجاوز بایستند. پیش از هرچیز دولت حیدر العبادی مسئول این جنگ علیه مردم کردستان است و باید بهای سنگین آن را نیز بپردازد.

بارزانی در حالی حمله نیروهای عراقی و حشد شعبی برای سیطره بر چاه های نفت، فرودگاه و نیروگاه برق و دیگر مناطق حساس این منطقه را خیانت به اقلیم کردستان می نامد که خود با برگزاری همه پرسی بر مردم عراق و شهروندان کرد این کشور خیانتی بزرگ مرتکب شد و آنها را با تفکرات خودخواهانه خود و اقدام مغایر با قانون اساسی عراق، گرفتار درگیری، نا امنی و محاصره اقتصادی کرد.

پربیننده ترین خبرها