اسرائیل قتل مردم غزه را جنایت نمی‌داند

اسرائیل قتل مردم غزه را جنایت نمی‌داند
يکشنبه 6 فروردين 1391 - 13:52

اظهارات مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره حادثه تولوز و برابر دانستن آن با جنايات اسرائيل در غزه، با واکنش شديد محافل صهيونيستي و حاميان رژيم اشغالگر همراه شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "مسئولان اتحادیه اروپا تأکید کرده اند که سخنان کاترین اشتون در خصوص مقایسه حوادث تولوز فرانسه با عملیات نظامی اسرائیل در غزه تحریف شده و برداشت نادرستی از آن صورت گرفته است".

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی بخشی از اظهارات اشتون را در این خصوص پخش کرد.

اشتون گفت: "حوادث اخیر تولوز و حوادث ناگواری که سال گذشته در نروژ رخ داد و حوادثی که در سوریه و در غزه و در سدیروت روی می دهد انسان را تحت تأثیر قرار می دهد".

تلویزیون رژیم اسرائیل همچنین بخشی از اظهارات "مایکل مان" سخنگوی مسؤول سیاستهای خارجی اتحادیه اروپا را پخش کرد.

مایکل مان گفت: "اشتون هیچگونه مقایسه ای بین حواث تولوز در فرانسه و حواث غزه انجام نداد. او فقط از اعمال خشونت علیه کودکان در جهان انتقاد کرد.

گزارشگر اسرائیلی ادامه داد: "اظهارات اخیر اشتون خشم مسئولان اسرائیلی را برانگیخت".

در همین حال تلویزیون اسرائیل اظهارات رییس کابینه را در این خصوص پخش کرد.

نتانیاهو گفت: "اقدام اشتون در مقایسه جنایت هولناک علیه کودکان در شهر تولوز فرانسه، با عملیات نظامی و دفاعی اسرائیل در برابر گروههای خرابکار که کودکان را زره خود قرار داده اند، من را بسیار عصبانی کرد".

این گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم اشغالگر افزود: "وزیر امور خارجه اسرائیل که در چین بسر می برد با صدور بیانیه ای از اشتون خواست تا در اظهارات خود تجدید نظر کند".

وی تأکید کرد: "اظهارات اشتون تزیپی لیونی را نیز به تکاپو وادشت".

تلویزیون رژیم اسرائیل بخشی از اظهارات لیونی را در این خصوص پخش کرد.

لیونی گفت: "اقدام اشتون در مقایسه حادثه تولوز با رویدادهای غزه تأمل برانگیز است. اینگونه اظهارات اقتدار عملکرد نظامی اسرائیل را سست کرده، و زمینه های تضعیف امنیت اسرائیل را فراهم می کند".

گزارشگر اسرائیلی در ادامه خاطرنشان کرد: "واکنش مسئولان سیاسی اسرائیل به اظهاراتی از این قبیل در راستای اعتراض به عملکرد سازمان ملل و محکوم کردن علمکرد ارتش اسرائیل در غزه است؛ که در نتیجه این اعتراضات، سخنرانی نماینده حماس برای محکوم کردن اقدامات نظامی اسرائیل علیه غزه، در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل لغو شد".

وی افزود: "مسئولان اسرائیلی معتقدند، واکنش شدید آنان به منتقدان عملکرد نظامی اسرائیل در غزه، بسیار تاثیر گذار است".

 

9:16



پربیننده ترین خبرها