بازداشت کودکان و نوجوان معترض عربستانی

بازداشت کودکان و نوجوان معترض عربستانی
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 07:39

العالم، شرق عربستان سعودي - فعال سياسي عربستاني، گفت: مردم عربستان يک سال پس از آغاز اعتراضات در اين کشور همچنان مطالبات مشروعشان را فرياد مي زنند و نيروهاي امنيتي هم به سرکوب اين اعتراضات به شدت ادامه مي دهند و حتي کودکان و نوجوانان را نيز بازداشت مي کنند.

"معروف احمد" روز سه شنبه به شبكه خبري العالم، گفت: اعتراضات و تظاهرات مسالمت آميز در راستاي مطالبه آزادي و آزادي زندانيان فراموش شده در زندان ها، همچنان در منطقه شرق عربستان ادامه دارد.

فعال سیاسی عربستانی افزود: مردم منطقه شرق عربستان هر روز به تظاهرات مي پردازند و در روزهاي آينده به ويژه روز جمعه شاهد فعاليت هايي خواهيم بود، از سوي ديگر فعاليت هاي مردم از يك سال پيش همچنان ادامه دارد و مردم منطقه شرق كشور از مطالبه حقوق مشروعشان در زمينه دستيابي به آزادي و عدالت دست برنداشته اند.

وي تصريح كرد: دولت با اين تظاهرات مسالمت آميز با سركوب شديد و دستگيري فعالان برخورد مي كند و نيروهاي امنيتي حتي كودكان و نوجوانان را نيز دستگير مي كنند.

احمد افزود: نيروهاي امنيتي آل سعود، زندانيان سياسي را در محل هاي مخفي بازداشت كرده و محل بازداشت آنها را به خانواده هايشان اطلاع نمي دهند.

منطقه قطيف روز گذشته شاهد راهپيمايي در محكوميت اقدامات سركوبگرانه و دستگيري تظاهركنندگان بود و معترضان در این راهپیمایی خواستار انجام اصلاحات در اين كشور شدند.

در العواميه نيز تظاهرات گسترده اي براي مطالبه آزادي زندانيان سياسي فراموش شده به ويژه سران مخالف آل سعود برگزار شد؛ در منطقه ربيعيه نيز تظاهراتي برگزار شد و در آن شركت كنندگان شعارهايي مبني بر محاكمه قاتلان و در رأس آنها محمد بن فهد حاكم اين منطقه و نايف بن عبدالعزيز ولي عهد عربستان سر دادند.

02/04-24:06

 



پربیننده ترین خبرها