رئیس دفتر العالم در بغداد خبر داد:

استقبال عراق از میزبانی گفتگوهای ایران و 5+1

استقبال عراق از میزبانی گفتگوهای ایران و 5+1
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 16:54

العالم، بغداد - رييس دفتر شبكه العالم در بغداد، از استقبال عراق از پيشنهاد ايران براي ميزباني نشست گفت و گوي ايران با گروه 5+1 خبر داد.

"كامل الكناني"روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: عراق اين پيشنهاد ايران را به مثابه پشتيباني از ايفاي نقش اين كشور در سطح منطقه اي و بين المللي مي داند، و اذعان دارد كه ايران همواره در حمايت از دولت عراق در سازمان ها و موسسه هاي بين المللي پيشرو بوده است.

رييس دفتر شبكه العالم در بغداد، افزود: عراق به ايفاي نقش منطقه و بين المللي نيازمند است، به ويژه پس از آن كه اين كشور توانست اجلاس سران اتحاديه عرب را در بغداد برگزار كند؛ اكنون وزارت امور خارجه عراق در تلاش براي بازيابي نقش فعال ديپلماتيك خود همانند گذشته در دهه هاي 50 و 60 قرن گذشته است؛ عراق پس از اين دو دهه، به سبب سياست هاي رژيم صدام، جايگاهي را كه در اين دو دهه داشت از دست داد.

كامل الكناني خاطرنشان کرد: عراق ظرفيت ميزباني گفت و گوي ايران با گروه 5+1، و فراهم كردن زمينه مناسب براي موفقيت اين گفت و گو را دارد؛ به ويژه كه عراق پيش از اين تجربه ميزباني گفت و گوي سه جانبه ايران و آمريكا درباره مساله عراق را دارد.

الكناني تأکید كرد: ايران به سبب برخي مواضع تركيه درباره مسائل منطقه تمايلي ندارد اين گفت و گو در استانبول برگزار شود؛ از سوي ديگر آمريكا با پيشنهاد برگزاري اين گفت و گوها در دمشق پايتخت سوريه موافق نيست؛ به اين ترتيب برگزاري چنين نشستي در عراق از نظر همه طرف ها مناسبتر، منطقي تر و پذيرفتني تر است.

 

04/04-15:55



پربیننده ترین خبرها