دعوت مفتی سعودی برای جهاد با حوثی ها

دعوت مفتی سعودی برای جهاد با حوثی ها
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 18:11

العالم،دمشق- عضو هيأت موسسان كميته هاي مردمي يمن، دعوت مفتي وهابي سعودي براي نفوذ عناصر مسلح به يمن را جهت سركوب حوثي ها و پيوستن آنها به تشكيلات القاعده دانست.

"نايف الشرعبي" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ورود عناصر مسلح سعودي به یمن، و  ناآگاهی سياستمداران و مسئولان یمنی از میزان خطر تحركات عربستان سعودی در این کشور، از مهمترین خطراتی است که یمن را تهدید می کند.

وی افزود: حضور عناصر مسلح سعودي در يمن، حتي از نظر ديني هم حمايت شده، به طوري كه "محمد العريفي" مفتی وهابی سعودی بر لزوم "جهاد" در يمن تاكيد كرده و گفته است كسي كه در يمن كشته شود ، "شهيد" محسوب مي شود.

الشرعبي حمايت عبدالله صالح ديكتاتور يمن و طرفدارانش از حضور عناصر مسلح سعودي دريمن را بعيد ندانست و گفت: حضور سعودي ها به گسترش ناآرامي در يمن دامن مي زند، و اين همان مساله اي است كه طرفداران نظام سابق خواهان آن هستند چرا كه مي خواهند از ناآرام شدن اوضاع در يمن براي ضربه زدن به روند سياسي و انقلاب مردم يمن بهره برداري كنند.

عضو هيأت موسسان كميته هاي مردمي يمن اظهار داشت: مسئولان سعودي با اعزام عناصر مسلح سعودي به يمن مي خواهند كه از سعودي هاي عضو تشكيلات القاعده در كشورشان رهايي يابند؛ همچنانكه مي خواهند با ايجاد ناآرامي و درگيري و ايجاد فتنه طايفه اي مانند درگيري ميان حوثي ها از يك سو و سلفي ها از سوي ديگر در يمن، از به وجود آمدن كشوري مدني جلوگيري كنند.

الشرعبی خاطرنشان كرد:  تشكيلات القاعده در يمن، روابط مستحكمي با حزب اصلاح دارد، و همه مي دانند كه اين حزب از حمايت مالي عربستان برخوردار است، و اعضاي اين حزب و طرفداران صالح در دولت فعلي يمن نفوذ دارند و اعمال نقش مي كنند.

الشرعبي درباره گسترش سلاح در يمن تحت حمايت هاي عربستان هشدار داد و بر لزوم ادامه انقلاب مسالمت آميز مردم يمن تا تحقق همه خواسته هاي مشروع آنان تاكيد كرد.

 

04/ 04-16:38



پربیننده ترین خبرها