طراحی سناریوها ضد سوریه در آمریکا

طراحی سناریوها ضد سوریه در آمریکا
شنبه 19 فروردين 1391 - 16:22

كارشناس سياسي سوري عربستان، قطر ، تركيه را به تلاش براي جلوگيري از حل بحران سوريه از طريق طرح كوفي عنان متهم كرد و گفت : همه سناريوهاي ضد سوريه را آمريکا طراحي مي کند.

"ملاذ مقداد" روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: دمشق براي برقراري امنيت در سوريه با طرف هاي بين المللي همكاري مي كند، اما بسياری از طرف هاي عربي، منطقه اي و بين المللي درپي برهم زدن جو خوبي كه براي برقراري امنيت در سوريه فراهم شده ، هستند.

این تحلیلگر سوری درباره تلاش عوامل عربستان، قطر، تركيه و آمريكا براي ايجاد ناامني در سوريه هشدار داد و گفت: دولت سوريه با نهادهاي بين المللي بر اساس اصل حفظ حاكميت و امنيت خود همكاري خواهد كرد .

مقداد خاطرنشان کرد: دولت سوریه مي داند كه برخي طرف ها به دنبال نا امن کردن سوریه هستند، به همين دليل آتش بس و خارج كردن نيروهاي خود از شهرها را مشروط به توقف هر گونه حمايت مالي، لجستيكي و تسليحاتي تركيه و ديگر طرف هاي منطقه اي از گروه هاي مسلح فعال در سوريه كرده است.

این کارشناس سوری ادامه داد: آمريكا طراح همه سناريوهاي ضدسوري است و تلاش مي كند كه متحدان خود از جمله قطر و عربستان را درگير مساله سوريه كند، و خود با روسيه، چين و كشورهاي گروه بريكس (اقتصادهای نوظهور)، درگير شود .

مقداد افزود : مشكل كنوني نحوه تعامل با گروه هاي مسلح است كه گرايش هاي مختلفي دارند.

 

04/07-00:04



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها