کنگره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را بررسی ‌می‌کند

کنگره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را بررسی ‌می‌کند
دوشنبه 15 آبان 1396 - 18:42

مدیرکل سابق وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که کمیته فرعی امور امنیتی کنگره قرار است چهارشنبه هفته جاری برای بررسی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس تشکیل جلسه دهد.

العالم-فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه صهیونیستی «اسرائیل نشنال»، «دُری گولد» (Dore Gold) مدیرکل سابق وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس و از مشاوران «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که کمیته فرعی امور امنیتی کنگره آمریکا چهارشنبه هفته جاری برای بررسی انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس تشکیل جلسه می‌دهد.

در ادامه اظهارات این مقام صهیونیست در این خصوص آمده است: «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ قول داده بود که در صورت پیروزی در این انتخابات سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس انتقال خواهد داد، چندی پیش اعلام کرد که این کار را با هدف ارائه فرصتی به گفتگوهای سازش به تعلیق می اندازد.

این در حالیست که شنبه ۲۲ مهر ماه سال جاری، «استیو بانون» مشاور پیشین «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا که چند ماهی استراتژیست کاخ سفید بود، از احتمال انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس در آینده نزدیک خبر داده بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها