ادعای امارات: با خطر موشک‌های بالستیک ایران و انصارالله مواجه هستیم

ادعای امارات: با خطر موشک‌های بالستیک ایران و انصارالله مواجه هستیم
دوشنبه 15 آبان 1396 - 20:26

وزیر مشاور در امور خارجه امارات، همسو با عربستان سعودی، اظهاراتی علیه ایران و جنبش انصارالله یمن مطرح کرد.

العالم - آسیا

تسنیم به نقل از المیادین -- "انور قرقاش"، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، در اظهاراتی مدعی شد که جنبش انصارالله یمن، راه حل سیاسی را نپذیرفته است و این امر نشان می‌دهد که دیگر نباید انعطافی در قبال این جنبش نشان داد.

وی افزود: ما با خطر تبدیل شدن جنبش انصارالله به یک حزب‌الله جدید مواجه هستیم.

قرقاش با اشاره به حمله بالستیکی ارتش یمن به یک فرودگاه در ریاض گفت که حمله موشکی انصارالله به ریاض، نشان می‌دهد که بررسی پرونده موشک‌های بالستیک ایران باید در اولویت قرار گیرند.

این وزیر اماراتی در ادامه ادعاهایش افزود: ما هرگز قبول نمی‌کنیم که با خطر برنامه موشک‌های بالستیک ایران و انصارالله مواجه باشیم.

وی گفت که مواضع کشورهای عربی خلیج فارس در قبال خطر ایران و عملیات انصارالله، باید تقویت شود.

پیش این عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی، ضمن متهم کردن ایران به اقدامات خصمانه، گفت: عربستان هرگز اجازه به هدف قرار گرفتن امنیت خود را نمی‌دهد و حق واکنش در زمان مناسب به رفتارهای نظام ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

وی مدعی شد که دخالت‌های ایران به ضرر امنیت کشورهای همسایه است و امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

الجبیر در ادامه ادعاهایش، ایران را به تروریسم متهم کرد و گفت: تروریسم ایرانی با به مخاطره انداختن امنیت دیگر کشورها، کشتار کودکان و نقض قوانین بین المللی ادامه دارد.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی صبح دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران، نیروهای انصارالله را به موشک‌های بالستیک مجهز کرده و این اقدام ایران تجاوزی مستقیم به عربستان به‌شمار می‌رود و امنیت و صلح بین‌المللی در منطقه و جهان را هدف قرار می‌دهد و به‌منزله نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه‌شب اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک دوربرد از نوع «برکان‌اچ2» به‌سمت فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض پایتخت عربستان شلیک کرد.

پربیننده ترین خبرها