کنفرانس خبری روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی؛

آمریکا و کره جنوبی خواستار حضور کره شمالی پای میز مذاکره شدند

آمریکا و کره جنوبی خواستار حضور کره شمالی پای میز مذاکره شدند
سه شنبه 16 آبان 1396 - 15:08

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در یک کنفرانس خبری مشترک در سئول، روز سه‌شنبه خواستار حضور کره شمالی پای میز مذاکره شدند.

العالمآمریکا

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که در یک سفر رسمی وارد سئول پایتخت کره جنوبی شده، در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور این کشور خواستار حضور کره شمالی پای میز مذاکره شد. 

ترامپ در این کنفرانس خبری برنامه هسته‌ای کره شمالی را «تهدیدی علیه کره جنوبی و تمام دنیا» خواند و تصریح کرد آمریکا حاضر است از «تمام قابلیت‌های نظامی» خود علیه این کشور استفاده کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا از رهبر کره شمالی به عنوان «دیکتاتوری» یاد کرد که جان میلیون‌ها نفر آدم بی‌گناه را تهدید می‌کند. او در ادامه گفت از تمامی ملت‌های مسئول از جمله چین و روسیه می‌خواهد کره شمالی را متقاعد کنند که به برنامه هسته‌ای و موشکی خود خاتمه دهد. 

«مون جائه این»، رئیس‌جمهور کره جنوبی بعد از اظهارات ترامپ گفت: «ما از کره شمالی می‌خواهیم توسعه برنامه هسته‌ای خود را کنار گذاشته و پای میز مذاکره بازگردد.» وی اضافه کرد با رئیس‌جمهور آمریکا توافق کرده اعمال فشار بر پیونگ‌یانگ برای رسیدن به این هدف را ادامه دهد.

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا هنوز گفت‌وگو با کره شمالی را اتلاف وقت می‌داند گفت: «فکر می‌کنم برای کره شمالی عقلانی است که اقدام مناسب را انجام بدهد.»

وی سپس اضافه کرد: «می‌دانید که ما سه فروند از عظیم‌ترین ناوهای هواپیمابر را ارسال کرده‌ایم و آنها هم‌اکنون [در شبه جزیره کره] مستقر شده‌اند. یک زیردریایی هسته‌ای هم مستقر شده است. اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است که امیدوار هستیم هیچگاه از آنها استفاده نکنیم.» 

ترامپ در ادامه کره شمالی را به حضور پای میز مذاکره دعوت کرد: «با گفتن این موارد، من واقعاً معتقدم که برای کره شمالی عقلانی است که پای میز مذاکره بیاید و توافقی انجام دهد که برای مردم کره شمالی و مردم جهان خوب است.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها