مسئول نظارت در مركز حقوق بشر بحرين:

مطالبه" الخواجه" آزادی همه بحرین است

مطالبه
سه شنبه 22 فروردين 1391 - 03:44

العالم،منامه – مسئول نظارت در مركز حقوق بشر بحرين، گفت: عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر بحريني که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است، بر شعار آزادي يا شهادت تاكيد كرده و آن آزادي كه وي از آن صحبت كرده است، آزادي شخصي نيست و آزادي همه مردم بحرين است.

"يوسف المحافظه"روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: تظاهرات مردم بحرين درمناطق مختلف براي اعلام همبستگي با عبدالهادي الخواجه فعال بازداشت شده بحريني که اعتصاب غذایش وارد سومین ماه شده است،همچنان ادامه دارد.

مسئول نظارت در مركز حقوق بشر بحرين، افزود: نوع اعتراضات مردم بحرين براي اعلام همبستگي با عبدالهادی الخواجه متفاوت بوده و اين اعتراض ها به اينترنت هم منتقل شده است؛ به طوري كه تعدادي از جوانان بحريني با نفوذ به سايت شركت هواپيمايي خليج در فيس بوك، تصاوير و شعارهايي را در ارتباط با موضوع عبدالهادي الخواجه قرار دادند.

المحافظه،افزود: مردم بحرين همه نيرو و امكانات خود را در خيابان ها و در شبكه اينترنت براي حمايت از الخواجه و مطالبه آزادي فوري وي بسيج كرده است.

وضعيت سلامت عبدالهادي الخواجه كه وارد سومين ماه از اعتصاب غذاي خود در زندان هاي رژيم آل خليفه شده است، رو به وخامت نهاده است، وي در اعتراض به بازداشت ظالمانه از سوي نيروهاي بحريني اعتصاب غذا كرده است.

مسئول نظارت در مركز حقوق بشر بحرين خاطرنشان كرد که الخواجه مردي طرفدار حق است و همه اين را مي دانند كه انسان وقتي برحق باشد و مطالبه حق را آغاز كند، نبايد در ميان راه متوقف شود و بايد به راه خود ادامه دهد.

يوسف المحافظه در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: مقامات آل خلیفه، وضعيت سلامت زندانيان بحريني را پنهان مي كنند و از درمان بسياري از آنان از بيم انتشار اخبار مربوط به زخمي شدن زندانيان در داخل زندان ها براثر ضرب و شتم يا شكنجه از سوي نيروهاي بحريني جلوگيري مي كنند.

وي همچنين گفت كه حسن مشيمع رهبر زندانی جنبش حق بحرین که بیمار است، در زندان وضعیت سلامتی اش وخیم شده و نیروهای آل خلیفه زمانی که حال وي وخيم شد، وي را چشم بسته به بيمارستان منتقل كردند تا نتواند مكان درمان و حتي پزشك معالج خود را ببيند و به همين دليل مشیمع از درمان شدن سرباز زد.

مسئول نظارت در مركز حقوق بشر بحرين همچنين به اقدام مسئولان رژيم خليفه درمخفي كردن واقعيت ها و وارونه جلوه دادن رویدادها اشاره كرد و از جمله اين اقدامات به توقيف دوربين شهيد احمد اسماعيل روزنامه نگار و مخفي كردن خودروي حامل وي به بيمارستان و نيز مدارك همراه وي اشاره كرد و گفت که اين اقدامات با هدف سرپوش گذاشتن بر تيراندازي نيروهاي آل خليفه به وي صورت گرفت.

يوسف المحافظه تاكيد كرد : بدتر از آن اينكه رژيم براي اثبات چگونگي مرگ اسماعيل، از شاهدان احتمالي واقعه خواست گواهي دهند؛ اما مساله اين است كه رژيم آل خليفه به دنبال اثبات واقعيت نبوده و درصدد پنهان كردن آن است به همين سبب وقتي شماري از شاهدان عيني واقعه براي شهادت دادن حضور يافتند توسط مزدوران رژيم مورد ضرب و شتم قرار گرفته بازداشت شدند و تاكنون از زندان آزاد نشده اند؛ زيرا آنان قاتلان احمد اسماعيل را مي شناسند به همين سبب رژيم آل خليفه نه تنها به دنبال سرپوش گذاشتن بر اين جنايت بلكه به دنبال پنهان كردن كساني است كه از آن خبر دارند.

14:38-04/09

 

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها