اقدام بانکی بن سلمان علیه شاهزادگان سعودی

اقدام بانکی بن سلمان علیه شاهزادگان سعودی
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 12:09

بانک مرکزی عربستان به بانک‌های این کشور دستور داد حساب‌های بیش از ۱۲۰۰ تن از افراد و شخصیت‌ها و شرکت‌های این کشور را بلوکه کنند.

العالم - عربستان سعودی

دو تن از کارمندان بانک‌های عربستان اعلام کردند که تعداد حساب‌های بلوکه شدن در این کشور به احتمال زیاد بیشتر خواهد شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد بانک‌های عربستانی حساب‌های بیش از ۱۲۰۰ تن از افراد و شرکت‌های این کشور را در چهارچوب طرح مبارزه با فساد بلوکه کردند.

در همین راستا یکی از کارمندان بانک به خبرگزاری رویترز گفت که بانک مرکزی دستور داده حساب افرادی که تحت تحقیق و بازجویی هستند بلوکه شود. یکی از کارمندان بانک نیز گفت که بانک مرکزی با برخی از بانک‌های خارجی این هفته دیدار داشته و به آنها اطمینان داده که بلوکه کردن حساب‌ها افراد را هدف قرار می‌دهد و شرکت‌های مرتبط با این افراد متضرر نخواهند شد.

در پی حالت نگرانی و تشنجی که از آغاز کمپین ضد فساد در عربستان بر این کشور حاکم شده بیشتر سهام‌های اصلی در بازارهای کشورهای حوزه خلیج فارس کاهش یافته است.

کمیته مبارزه با فساد عربستان شنبه شماری از شاهزاده‌ها و وزرای سابق این کشور را به اتهام فساد مالی بازداشت کرده و پرونده تحقیقاتی در این باره را آغاز کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌های عربستانی این کمیته تصمیم گرفته ۱۰ شاهزاده و ده‌ها وزیر سابق را بازداشت کند. برخی منابع نیز درباره چهار وزیر کابینه فعلی عربستان که در لیست افراد متهم هستند صحبت کردند.

به گفته یک منبع رسمی عربستان اتهامات وارده به شاهزادگان و مسئولان و سرمایه داران عربستانی مربوط به رشوه، اختلاس، پولشویی و سوء استفاده از نفوذ و قدرت این افراد است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها