یک تحلیلگر سودانی پیش بینی کرد

مناقشه مرزی دو سودان شدت می گیرد

مناقشه مرزی دو سودان شدت می گیرد
جمعه 25 فروردين 1391 - 08:17

يك تحليلگر سياسي سوداني با اشاره به اينکه درگيري هاي اخير بين سودان و سودان جنوبي در حکم جنگ محدود مرزي بود، پيش يبني كرد کرد که تنش ها بين دوطرف با توجه به اقدام سودان جنوبي در اشغال منطقه "هجليج"، به شدت افزايش يابد.

"عبدالباقي الظافر " در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اوضاع ميان دولت سودان و سودان جنوبي به سمت حل و فصل مشكلات و آرامش پيش نمي رود و تنش ها به ويژه پس از تهديد سلواكر رئیس جمهور سودان جنوبی درباره حمله به منطقه "ابيي" كه محل اختلاف دو طرف است، شدت بيشتري گرفته است.

تحليلگر سياسي سوداني افزود: هر چند شوراي امنيت اقدام دولت سودان جنوبي را محكوم كرد و خواهان خروج فوري نیروهای سودان جنوبی از مناطق اشغالی شد و از سودان نیز خواست تا دست از حملات هوايي به سودان جنوبي بردارد اما با این وجود، اوضاع به سمت تنش بیشتر پیش مي رود.

عبدالباقي الظافر تاكيد كرد: هرچند تحولات كنوني در حكم جنگي محدود ميان دو كشور بر سر مرزهاست اما پيش بيني می شود كه اين جنگ گسترش يابد.

وي با بعيد دانستن سکوت دولت سودان در قبال وقايع هجليج پيش بيني كرد كه خارطوم واكنشي كوبنده به اين وقايع از خود نشان دهد.

الظافر در ادامه با بيان اينكه دولت سودان به خوبي مي داند وقايع هجليج به منظور افزايش سقف مطالبات سودان جنوبي است، خاطر نشان كرد: سودان جنوبي مي داند كه هجليج منطقه اي متعلق به سودان است و از مناطق محل اختلاف ميان دو كشور نيست اما با اعمال فشار نظامي و سياسي بر سودان سعی در نرم کردن مواضع این کشور در ميز مذاكرات دارد.

الظافر پيش بيني كرد ارتش سودان پيروزي هاي بزرگي را در هجليج بدست آورد به ويژه كه اين منطقه، دشت است نه جنگل و جنگ در چنين مناطقي براي ارتش سودان بسيار آسان است.

13/04-23:58

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها