راه حل عمرالبشیر برای بحران سودان

راه حل عمرالبشیر برای بحران سودان
سه شنبه 22 فروردين 1391 - 10:36

رسانه هاي مختلف اظهارات عمر البشير رئيس جمهور سودان در افتتاحيه پنجمين دوره مجلس اين کشور را نشان دهنده اراده سياسي دولت البشير براي خروج همه جانبه از بحران مي دانند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، عمر البشير اعلام كرد كه كشور سودان جنوبي در حوادث اخير مناطق مرزي و جنوب كردوان و نيل آبي دست دارد.

البشير در افتتاحيه پنجمين دوره مجلس، حل مشكلات باقي مانده با سودان جنوبي را منوط به توقف حمايت جوبا از گروه هاي شورشي و خودداري از تجاوز به مناطق مشترك مرزي اعلام كرد.

رییس جمهوری سودان با تاكيد بر مستحكم بودن روابط این کشور با شمار زيادي از كشورهاي جهان و ايفاي نقش در حمايت از مسائل محافل بين المللي، از برقرار شدن امنيت و ثبات در ايالت هاي جنوب كردوان و نيل آبي خبر داد و گفت: نيروهاي مسلح بر اين دو منطقه چيره شده اند.

اظهارات البشير به گونه هاي مختلف توسط رسانه ها بازتاب يافت، اما همه آن ها درباره اين نكته اتفاق نظر داشتند كه اراده سياسي در اين كشور بر برون رفت سياسي، اقتصادي و امنيتي از بحران استوار شده است.

"الصادق الهادي" نماينده مجلس سودان به خبرنگار العالم گفت: واكنش البشير در خصوص گفت و گو و دستيابي به صلح با سودان جنوبي مشخص و واضح بود، و با مسائل مرتبط با معيشت مردم سودان  ارتباط داشت.

"عبدالله بابكر" ديگر نماينده مجلس سودان نيز گفت: از دولت انتظار داريم كه اراده سياسي قوي براي بيرون بردن سودان از بحران هاي مختلف داشته باشد؛ مسائل مرزي و اختلافاتي كه اخيرا با كشور جنوب سودان حاصل شده است نيز بايد به شيوه مسالمت جويانه حل و فصل شود.

10/04-9:52

 

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها