سرمقاله كينه توزانه روزنامه نزديك به خاندان سعودي

درسي كه عربستان از سرنوشت صدام نگرفت

درسي كه عربستان از سرنوشت صدام نگرفت
چهارشنبه 30 فروردين 1391 - 11:39

روزنامه الرياض نزديك به خاندان سلطنتي آل سعود، در سرمقاله شماره ديروز (سه شنبه 29 فروردين) خود خواستار تبديل سپر جزيره به سپري واقعي براي مقابله با ايران به جاي مقابله با رژيم اسرائيل و جنايتگري آن در فلسطين و عليه مقدسات اسلامي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، عربستان سعودي براي تشديد اوضاع بين كشورهاي حاشيه خليج فارس و ايران و ايجاد بحران هاي مختلف ميان اين كشورها با هدف از بين بردن قدرت ملل منطقه به جاي استفاده از اين قدرت براي مقابله با اسرائيل تلاش مي كند.

عربستان در همين زمينه خواستار پيروي كشورهاي عربي از شيوه صدام حسين ديكتاتور سابق عراق شده است درخواستي كه تلويحاً بيانگر دعوت به آمادگي براي جنگيدن با ايران و به نوعي تكرار 8 سال جنگ ايران و عراق است.
 
روزنامه الرياض نزديك به خاندان سلطنتي آل سعود است و اكثرا نظرات مسئولان رژيم حاكم عربستان را منعكس مي كند.
 
الرياض مدعي شد: صدام حسين با وجود امكانات مادي، انساني و تجهيزاتي ايران توانست در برابر تهران بايستد هر چند وارد جنگي بيهوده با ايران شد.

اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران به مدد رهنمودهاي حكيمانه امام خميني (ره) و با پشتوانه نيروي ايمان جوانان خود توانست نه تنها در برابر صدام بلكه در برابر حمايت هاي همه جانبه غرب و برخي كشورهاي عربي منطقه از اين ديكتاتور، در اين جنگ ناجوانمردانه پيروز شود و از آن سربلند بيرون بيايد و حسرت تصرف حتي يك وجب خاك اين سرزمين را روي دل آنها بگذارد.

در ادامه سرمقاله روزنامه الرياض آمده است، كشورهاي حاشيه خليج فارس بايد در دوران صدام حسين به جاي عراق وارد جنگ با ايران مي شدند تا قدرت بازدارندگي خود را نشان دهند.
 
رياض كشور "ايران ، شيعيان عراق ، كويت و ديگر شيعيان منطقه از جمله شيعيان استان الشرقيه عربستان" را به دست داشتن در بحران ها خصوصاً حملات مسلحانه متهم مي كند در حالي كه همه حملات مسلحانه ، انفجارها و تروريست هاي فعال در همه جهان عرب از جمله عراق و يمن ريشه در عربستان و فتواهاي علماي وهابي درباري دارد علمايي كه توسط شخص پادشاه عربستان منصوب مي شوند.

در زمينه تلاش عربستان براي ايجاد اختلافات مذهبي در منطقه به مطالبي از روزنامه الرياض اشاره مي كنيم: ايران با ايجاد "هلال شيعي" خود را به قدرت ترسناك منطقه تبديل كرده است و از كساني كه پيرو مذهب اين كشور هستند ، به عنوان ستون پنجم براي ايجاد بحران ها از جمله اجراي حملات مسلحانه استفاده مي كند و از همه طرفداران خود يا كساني كه چشم به جيب اش دوخته اند ، حمايت تسليحاتي و تبليغاتي مي كند.
 
روزنامه الرياض در سرمقاله خود آشكارا به ايجاد اختلافات مذهبي و قوميتي در ايران فرامي خواند و بر سوء استفاده از اهل تسنن و قوميت هاي مختلف ايران و شوراندن آنها براي مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران تأكيد مي كند و اين در حالي است كه عربستان و سرويس هاي اطلاعاتي اش در حال اجراي چنين توطئه اي در عراق ، سوريه ، يمن و مصر هستند.

براي روشن تر شدن بيشتر اين موضوع بخشي از سرمقاله روزنامه الرياض را نقل مي كنيم: " همه تحقيقات نشان مي دهد كه سني ها و اعراب ايران از جمله شيعيان و اقليت هاي "بزرگ" كه همگي دو سوم ملت اين كشور را تشكيل مي دهند ، از نظام حاكم ناراضي هستند در حالي كه عربستان بر خلاف ايران هيچ زد و بندي با اين گروه ها ندارد و از آنها حمايت مالي و معنوي نمي كند . ما نبايد فقط نظاره گر باشيم و به تماشاي ورود احمدي نژاد به جزاير امارات بنشينيم و به كمك خواهي از سازمان هاي بين المللي اكتفا كنيم. "
  
استفاده از لفظ جزاير امارات درحالي است كه ايران با قدمت چند هزار ساله همواره مالك جزاير مورد نظر بوده است و امارات تنها چند دهه از عمر آن به عنوان يك كشور نمي گذرد و ادعاي مالكيت چنين كشوري بر جزاير كشوري با چنين پيشينه تاريخي خود از عجايب روزگار است.

روزنامه الرياض خواستار توسعه سپر جزيره كه به قتل عام مردم بحرين از يك سال پيش تاكنون مي پردازد ، شده و نوشته است: كشورهاي شوراي همكاري خليج (فارس) به زودي در دوحه گردهم خواهند آمد و سوال اين است كه كدام يك از اين دو مساله "تبديل سپر جزيره به سپري واقعي" و "راهكار ديپلماتيك" در اين نشست بررسي خواهد شد در حالي كه راهكارهاي ديپلماتيك باعث اطمينان ما به وضعيت امنيتي كشورهايمان نمي شود.

در سرمقاله سراسر كينه افروزي الرياض آمده است: مشكل كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس اين است كه استراتژي مشخصي ندارند و هر يك از اعضاي اين شورا ديدگاهي متفاوت دارند و درباره اوضاع كنوني و آتي اتفاق نظر ندارند تا بتوانند به خطرات امنيتي همسايه شان (ايران) پي ببرند همسايه اي كه استراتژي مشخصي دارد و نمي توان عملكردش را پيش بيني كرد .    

خوانندگان سرمقاله با مطالعه مطالب اين روزنامه متوجه مي شوند كه روزن

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها