درخواست بالگرد برای ناظران آتش بس در سوریه

درخواست بالگرد برای ناظران آتش بس در سوریه
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 06:01

دبير کل سازمان ملل متحد پيشنهاد كرد كه اتحاديه اروپا براي نظارت بر روند آتش بس در سوريه بالگرد در اختيار ناظران قرار دهد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک كارشناس سوري، درخواست بان کی مون از شورای امنیت برای تجهیز ناظران سازمان ملل متحد به بالگرد را  تلاشي براي اعمال فشار بيشتر به نظام حاكم سوريه دانست و تصریح کرد که دمشق اجازه نقض حاكميت و برهم زدن امنيت خود را نخواهد داد .

"شريف شحاده" در مصاحبه با شبكه خبري العالم درباره تلاش براي پيچيده تر كردن وضعيت سوريه هشدار داد و درخواست واگذاري بالگرد به ناظران را عجيب دانست.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري موافقت دمشق با پرواز بالگردها يا هواپيماهاي ناتو يا سازمان ملل متحد بر  فراز خاك سوريه را بعيد دانست و گفت : اگر اين امر اتفاق بيفتد ، طبق شرط و شروط سوريه خواهد بود.

شحاده مساله بالگردها را مانعي بر سر راه طرح كوفي عنان دانست و گفت : دمشق به هيچ كس اجازه نقض حاكميت خود يا به خطر انداختن امنيت ملي اش را نخواهد داد، همچنين آماده انجام هر كاري براي تأمين منافع ملت و كشور است.

کارشناس سیاسی سوری، با شاره به اینکه دولت سوريه هم اكنون اوضاع را كاملا تحت كنترل خود دارد و در انجام وظايفش كوتاهي نخواهد كرد، تاکید کرد که دمشق ديكته هاي هيچ طرفي را نخواهد پذيرفت و ناظران به كاخ رياست جمهوري راه نمی یابند.

شریف شحاده دشمنان غربي - عربي سوريه را به تلاش براي تداوم آشوب متهم كرد و افزود : مخالفان به سركردگي آمريكا خواهان تداوم آشوب و كشتار در سوريه هستند و براي به راه انداختن جنگ داخلي و تجزيه اين كشور تلاش مي كنند.

04/18-18:37

پربیننده ترین خبرها