عضو كنگره سراسري حزب آزادی و عدالت مطرح کرد:

مخالفت مصری ها با مشارکت وابستگان مبارک در انتخابات

مخالفت مصری ها با مشارکت وابستگان مبارک در انتخابات
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 18:25

عضو كنگره سراسري حزب آزادي و عدالت مهمترين خواسته مصري ها در تظاهرات روز جمعه را جلوگيري از نامزدي بازماندگان رژيم ساقط شده حسني مبارک در انتخابات رياست جمهوري اين کشور ذکر کرد.

جمال نصار "روز پنج شنبه در گفت وگو با شبكه خبری العالم افزود : مطالبات 6 گانه مصری ها در تظاهرات فردا آزادي زندانيان سياسي،جلوگيري از محاكمه شهروندان در دادگاه هاي نظامي، اصلاح ماده 28 قانون اساسي،توافق بر سر مجلس موسسان قانون اساسي، جلوگيري از نامزدي بازمانده هاي مبارک براي انتخابات رياست جمهوري و پاكسازي ادارات از باز مانده هاي رژيم سابق، عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه پاكسازي نهادهاي حكومتي از بازمانده هاي رژيم سابق و جلوگيري از نامزدي آن ها در انتخابات از مهم ترين مطالبات تظاهرات ميليوني فردا در مصر است،اظهار داشت: اخوان المسملين در بسياري از تظاهرات ميليوني پس از انقلاب شركت كرده و اين بار نيز بعد از مشاهده محدوديت شديد بر مجلس و برآورده نكردن خواسته هاي آن به مردم پناه آورده است.

عضو كنگره سراسري حزب آزادی و عدالت،افزود: اخوان المسملين، حزب آزادی و عدالت و حدود 50 جنبش و حزب تاكنون آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات جمعه 20 آوريل اعلام كرده اند.

اين فعال سياسي با مهم ارزيابي كردن مطالبات مذكور تاكيد كرد كه از زمان انقلاب تاكنون اين درخواست ها برآورده نشده اند.

نصار درباره عملكرد شوراي نظامي طي دوره گذشته گفت، اين شورا با عوامل رژيم سابق مرتبط بود و كند عمل كرد.

وي در اين زمينه ، به تاخير انتخابات مجلس، عدم پاكسازي نهادهاي حكومتي از پس مانده هاي رژيم سابق و اجازه به برخي از آن ها مانند احمد شفيق براي نامزدي انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد.

عضو كنگره سراسري حزب حريت و عدالت كميته انتخابات را مربوط به دوره مبارك دانست وگفت، اين كميته به اشكالات قانوني ارائه شده از سوي خيرت الشاطر توجه نكرد و او را از انتخابات كنار زد.

19/19-11:56

پربیننده ترین خبرها