تفاهم درباره نحوه فعالیت ناظران در سوریه

تفاهم درباره نحوه فعالیت ناظران در سوریه
جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 14:26

دولت سوريه و هيأت ناظران سازمان ملل متحد توافقنامه اوليه اي را درخصوص نحوه فعاليت ناظران بين المللي در اين کشور امضا کردند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، چند روز پس از آغاز مأموریت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه، توافقی اولیه بین دمشق و ناظران درخصوص نحوه فعالیت آنها امضا شد.

سوریه اعلام کرد که این توافقنامه اولیه در چارچوب تلاشهای دمشق برای موفقیت طرح کوفی عنان و تسهیل مأموریت ناظران و حفظ حاکمیت سوریه است.

"کامل صقر" نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری دراینباره به خبرنگار العالم گفت: امضای این توافقنامه اولیه بیانگر آن است که دو طرف درباره جزئیات آن نیز توافق نظر دارند.

خبرنگار العالم گزارش داد: درحالیکه نخستین هیأت ناظران در دومین دور سفر خود در شهر درعا (جنوب) درحال بازدید از مناطق مختلف و گفت و گو با مردم هستند، با وجود اعلام آتش بس از سوی دولت، عناصر مسلح همچنان در برخی مناطق شمالی آتش بس را نقض می کنند.

از سوی دیگر، در مناطق پاکسازی شده به دست نیروهای ارتش، پس از فرار عناصر مسلح مردم در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند؛ بصورتیکه تا کنون حدود هزار و پانصد نفر از سوری هایی که به دلیل خشونتها به مناطق مرزی ترکیه گریخته بودند، اکنون به کشورشان بازگشته اند.

باوجود اقدامات عناصر مسلح و حامیان بیگانه آنها برای به شکست کشاندن طرح کوفی عنان، ناظران معتقدند امضای توافقنامه اولیه درخصوص نحوه عملکرد ناظران، گامی اساسی جهت امضای پروتکلی فراگیر درخصوص فعالیتهای آنها در سوریه است.

 

SM-20-02:33



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها