تمایل تونس برای گسترش روابط با ایران

تمایل تونس برای گسترش  روابط با ایران
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 - 15:59

وزير خارجه تونس بر تمايل كشورش براي تقويت روابط دو جانبه با جمهوري اسلامي ايران در چارچوب توسعه روابط ميان كشورهاي اسلامي تاكيد كرد.

رفيق عبد السلام " در حاشيه مراسم استقبال از وزير خارجه كشورمان در گفت وگو با شبكه العالم، اظهار داشت: در سفر مهم وزیر خارجه ایران ، چشم انداز توسعه روابط دو جانبه و توسعه روابط كشورهاي اسلامي در راستاي منافع ملل منطقه و ملت های مسلمان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

ديدار آقاي صالحي اولين ديدار يك مسئول بلندپايه ايراني به تونس پس از انقلاب این كشور و سرنگوني رژيم بن علي به شمار مي آيد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفت وگو با خبرنگاران در تونس مهم ترين دليل سفرش به اين كشور را تبريك انقلاب به مردم  عنوان كرد.

وي گفت: در اين ديدار به موضوع های مختلف خواهيم پرداخت كه روابط دوجانبه مهم ميان تهران و  تونس در راس آن ها قراردارد.

وزراي امور خارجه تونس و ايران تقويت روابط دو كشور را در همه حوزه ها مورد بررسي قرار دادند كه قرار است روزهای آینده در این چارچوب موضوع امضاء 40 يادداشت تفاهم در زمینه های مختلف در کمیته مشترک اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد.

از سوي ديگر  صالحي با حمادي الجبالي، نخست وزير تونس، نيز ديدار كرد.

طرفين مجموعه اي از مسائل مورد توجه دو كشور در عرصه سياسي، اقتصادي و فرهنگي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر خارجه کشورمان در كنفرانس مطبوعاتي در وزارت خارجه تونس گفت: حمايت همه جانبه خود را از كشور برادر تونس در عرصه هاي مختلف اقتصادي، بازرگاني، فناوري، صنعتي و كشاورزي  اعلام مي کنیم چرا که ایران کشور بزرگی است و تجارب فراوانی در عرصه های علمی ، صنعتي و فناوري دارد.

وزير امور خارجه ايران همچنين با مصطفي بن جعفر، رئيس مجلس موسسان تونس، ديدار كرد.

بن جعفر در اين ديدار از تمايل كشورش براي بالابردن سطح روابط ميان دو انقلاب تونس و ایران به گونه اي كه شايسته آرمان هاي دو كشور باشد، سخن گفت.

04/24-18:00

پربیننده ترین خبرها