یک از مسئولان اطلاع رسانی گروه اخوان المسلمین:

بی اعتمادی به کمیته انتخابات مصر

بی اعتمادی به کمیته انتخابات مصر
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 18:09

يكي از مسئولان اطلاع رساني اخوان المسلمين از شكل گيري بي اعتمادي به كميته عالي انتخابات در مصر خبر داد و به بروز ترديد درباره سياسي بودن تصميمات اين كميته هشدار داد.

"قطب العربي" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين نخستين بار در تاريخ مصر است كه مردم رييس جمهور خود را به شيوه اي دمكراتيك انتخاب مي كنند كه اميدواريم اين انتخابات سالم برگزار شود.

این عضو ارشد اخوان المسلمین مصر،افزود: با توجه به اينكه در اين انتخابات شماري از نامزدهاي قدرتمند شركت دارند، تنها پس از انتخابات مي توان نتيجه را دانست و اين نخستين بار است كه مردم پيش از انتخابات نمي دانند، رييس جمهورشان چه كسي خواهد بود.

العربي خاطر نشان كرد: در اين انتخابات، اساس كار بر رقابت خواهد بود؛ برخي از نيروهاي سياسي سعي كردند از راه هاي ديگر از ديگر نامزدها پيش بيفتند اما همه تلاش ها به شكست انجاميد و رقابت هنوز هم حرف اول را مي زند.

عضو ارشد اخوان المسلمین مصر با بيان اينكه در حال حاضر بحران اعتماد، چون هاله اي اطراف كميته عالي انتخابات را فراگرفته است، مشكل اصلي را نه متن قانون اساسي بلكه افراد موجود در اين كميته دانست و گفت: رييس كميته عالي انتخابات متهم به لغو انتخابات سنديكاهاي حرفه اي به نفع رژيم مبارك است و انتصاب وي در دادگاه عالي قانون اساسي مستقيما توسط مبارك صورت گرفته است؛ از آن گذشته، رييس دادگاه تجديد نظر هم در ماجراي فرار متهمان آمريكايي از مجازات، مسئول اصلي صدور مجوز خروج اين افراد از كشور بود.

قطب العربی افزود: يكي ديگر از افراد كميته از افراد بسيار نزديك به عمرو موسي است كه يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري است و چنين شخصي نمي تواند در قبال ديگر نامزدها بي طرف باشد.

وي افزود: حتي اگر اين گونه به نظر برسد كه تصميمات اين كميته بر اساس قانون اتخاذ مي شوند ، اما ترديدهايي درباره سياسي بودن تصميمات اين كميته وجود دارد.

04/26-23:56      

 

 



پربیننده ترین خبرها