لاریجانی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت

لاریجانی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 22:13

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی را با صدور پیامی تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از روحانیون برجسته انقلاب، نظام و یار دیرین امام و رهبری و استاد اخلاق موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان عالمی جلیل‌القدر و صاحب‌نظر در حوزه دین، اخلاق و معارف اسلامی بودند که در محضر درس فقها و مراجع بزرگوار بهاءالدین محلاتی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی بهره فراوان بردند و به درجات و مراتب ارزشمندی در حوزه علوم دین و به ویژه دروس اخلاق دست یافتند.

آیت‌الله حائری شیرازی از همان ابتدا وارد فعالیت‌های سیاسی شدند و در جریان نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در استان فارس نقش مؤثر و بااهمیتی داشتند و در طول مبارزات بارها بازداشت و یا تبعید گردیدند که همه اینها در عزم و اراده راسخ ایشان نقش بسزایی داشت.

این عالم گرانقدر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر نشر و ترویج علوم و معارف اسلامی خدمات ارزشمندی ازجمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه شیراز به نظام عرضه داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیش گاه حضرت بقیه الله اعظم اروحنا و فدا و مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های علمیه ، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم آیت‌الله حائری شیرازی برای آن عالم ربانی علو درجات و رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها