ترامپ فروش «تسلیحات مرگبار» به اوکراین را تأیید کرد

ترامپ فروش «تسلیحات مرگبار» به اوکراین را تأیید کرد
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 16:47

دولت آمریکا، در اقدامی برای تقابل با روسیه، فروش «تسلیحات مرگبار» را به اوکراین برای استفاده در درگیری‌های شرق اوکراین مورد تأیید قرار داد.

العالم-آمریکا

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا فروش «تسلیحات مرگبار» به دولت اوکراین را برای استفاده در درگیری‌‌های شرق این کشور تأیید کرد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که دولت آمریکا فروش سامانه‌های تک تیرانداز مدل «ام 107 ای 1» و تجهیزات مرتبط را به ارزش 41.5 میلیون دلار به کشور اوکراین مورد تأیید قرار داد.

طبق این گزارش، دولت ترامپ هنوز فروش تسلیحات سنگین‌تر از جمله موشک‌های ضدتانک «جاولین» که اوکراین درخواست کرده است را مورد تأیید قرار نداده است.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا این تصمیم دولت ترامپ را در بیانیه ای که در اختیار واشنگتن‌پست قرار داد، مورد تقدیر قرار داد.

کورکر گفت: «من از تصمیم دولت در تأیید فروش تسلیحات تدافعی مرگبار به اوکراین خرسند هستم. این تصمیم در لایحه کنگره که سه سال پیش به قانون تبدیل شد و تعهد طولانی ما به اوکراین در مواجهه با تهاجمات مداوم روسیه را منعکس می کرد، مورد حمایت قرار گرفته است».

اوایل سال جاری میلادی، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا انتقادات مبنی بر اینکه تسلیح اوکراین می‌تواند یک اقدام تحریک‌کننده باشد را رد کرد.

غرب و به ویژه آمریکا به طور مداوم روسیه را به مداخله در شرق اوکراین متهم می‌کنند و در همین راستا چندین دور تحریم‌هایی را علیه مسکو به بهانه پیوستن «کریمه» به روسیه بعد از برگزاری یک همه‌پرسی وضع کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها