پوگدمونت خواستار احیای حاکمیت خود در کاتالونیا شد

پوگدمونت خواستار احیای حاکمیت خود در کاتالونیا شد
يکشنبه 10 دی 1396 - 11:26

رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا خواست تا با توجه به نتیجه انتخابات محلی در کاتالونیا، حاکمیت وی را در این منطقه احیا کند.

العالم - اروپا

«کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا از دولت مرکزی اسپانیا خواست تا مذاکره را برای اینکه مشروعیت دولت محلی بار دیگر احیا شود، پیگیری کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، وی که در بروکسل به سر می‌برد گفت: « من به عنوان رئیس (کاتالونیا) از دولت اسپانیا و همه هوادارانش می‌خواهم که همه آنچه که از کاتالونیا گرفته شده است، آنهم در شرایطی که آنها اینچنین نخواسته‌اند، به آنها باز گردانده شود.»

پوگدمونت همچنین از «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر این کشور خواست تا نتیجه انتخابات 21 دسامبر (30 آذرماه) را که در آن جدایی طلبان  توانستند، رای بیشتری کسب کنند را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: «صندوق‌های رای  سخن گفتند و حرف آنها دموکراسی بود و هر کسی توانست خود را نشان دهد. راخوی برای  پذیرش نتیجه منتر چیست؟»

پیشتر، راخوی در سخنانی در مادرید اعلام کرد که به منظور پایان تنش در کاتالونیا، باید همه طرف‌ها با هم همکاری داشته باشند و تا زمانی که در چارچوب قانون اساسی اسپانیا عمل می‌شود، او برای گفت‌وگو آمادگی دارد. نخست‌وزیر اسپانیا در عین حال گفت‌وگو با پوگدمونت را رد کرد.

انتخابات روز 21 دسامبر، برای تعیین نمایندگان پارلمان و انتخاب رئیس جدید منطقه خودمختار کاتالونیا برگزار شد؛ انتخاباتی که در پی لغو همه‌پرسی استقلال این منطقه از اسپانیا، توسط دولت مرکزی این کشور برگزار شده است. شمارش آرای انتخابات سرنوشت‌ساز در منطقه کاتالونیا از ناکامی احزاب حامی باقی ماندن این منطقه خودمختار زیر چتر دولت مرکزی اسپانیا خبر می‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها