واکنش قطر به تصمیم جدید تل‌آویو درباره قدس و کرانه باختری

واکنش قطر به تصمیم جدید تل‌آویو درباره قدس و کرانه باختری
سه شنبه 12 دی 1396 - 16:56

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تصمیم حزب لیکود حاکم رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق شهرک‌های کرانه باختری و قدس اشغالی به این رژیم را محکوم کرد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود ضمن محکوم کردن تصمیم حزب لیکود در خصوص سیطره بر بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس اشغالی و الحاق آن به رژیم صهیونیستی، این تصمیم را تعدی به حقوق ملت فلسطین دانست.

در این بیانیه آمده است که اجرای این قانون می‌تواند تلاش‌های بین‌المللی برای اجرای راه‌حل دو دولت بر اساس مرجعیت بین‌المللی و طرح صلح عربی را تضعیف نماید.

به نوشته روزنامه قطری «العرب»، وزارت خارجه قطر همچنین جامعه جهانی را به مسئولیت‌پذیری و ملزم کردن اسرائیل به احترام به قطعنامه‌های بین‌المللی فراخواند.

قطر در ادامه بر موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین و پایداری ملت فلسطین تا دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (دیشب) قانون موسوم به «قدس واحد یا یکپارچه» را در دور دوم و سوم تصویب کرد.

این قانون در حالی تصویب می‌شود که حزب لیکود (حزب حاکم رژیم صهیونیستی) یکشنبه شب (دو شب پیش) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به حاکمیت این رژیم بر تمام شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده در کرانه باختری و قدس (قدس شرقی و غربی) فرامی خواند و به عبارت دیگر این مناطق به مناطق تحت اشغال رژیم اسرائیل افزوده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها