عضو دبيرخانه روابط سياسي حزب آزادي و عدالت مصر:

تلاش پسمانده‌های رژیم مبارک در انتخابات مصر

تلاش پسمانده‌های رژیم مبارک در انتخابات مصر
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391 - 13:33

عضو دبيرخانه روابط سياسي حزب آزادي و عدالت مصر درباره تلاش‌هاي پسمانده‌هاي رژيم حسني مبارک براي تأثيرگذاري بر روند انتخابات رياست جمهوري با کمک‌هاي مالي بيگانگان و ميليارد‌ها دلار از سرمايه غارت شده ملت مصر هشدار داد.

 «احمد عقیل» روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت برخی از نامزدهای  انتخابات ریاست جمهوری ملی‌گرا و حامی انقلاب‌‌ و همواره از مخالفان رژیم مبارک بوده‌اند، اما شمار دیگری از نامزد‌ها از حامیان و شخصیت‌های رژیم مزبور بوده‌اند.

عضو دبیرخانه روابط سیاسی حزب آزادی و عدالت مصر خاطرنشان کرد در دوره اخیر، تلاش‌هایی برای حمایت از نامزدهای وابسته به رژیم سابق درحال انجام است. گروهی از ارائه اموال و کمک‌های مالی به این نامزد‌ها درداخل و خارج سخن می‌گویند.

عقیل تاکید کرد برخی از بازرگانان که در دوره حاکمیت رژیم مبارک سود زیادی برده اند به همراه برخی از کشورها تلاش می‌کنند در برابر انقلاب مصر مانع‌تراشی کنند تا بتوانند رژیم مبارک را بازگردانند.

وی هشدار داد این افراد و کشور‌ها با برگزاری نشست‌هایی، که با مشارکت پسمانده‌های رژیم گذشته با حمایت رسانه‌های وابسته به رژیم گذشته در آن شرکت می‌کنند، برای ایجاد مشکل در برابر انقلاب تلاش می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها نظرسنجی‌های دروغین و ساختگی برای حمایت از نامزدهای مورد حمایتشان انجام می‌دهند.

عضو دبیرخانه روابط سیاسی حزب عدالت و توسعه مصر تأکید کرد جای نامزدهای وابسته به رژیم سابق دادگاه است نه انتخابات ریاست جمهوری؛ آن‌ها افرادی هستند که در تباه کردن زندگی مردم در طی ۳۰ سال گذشته، صدور گاز ارزان به سرزمین‌های اشغالی و نابود کردن جایگاه بین المللی مصر دست داشته‌اند.

16-12:08

پربیننده ترین خبرها