نشست شورای امنیت درباره اغتشاشات ایران..

بولیوی: ربطی به شورای امنیت ندارد / فرانسه: برنامه موشکی متوقف شود!

بولیوی: ربطی به شورای امنیت ندارد / فرانسه: برنامه موشکی متوقف شود!
شنبه 16 دی 1396 - 00:24

نماینده بولیوی در سازمان ملل گفت، مسائل داخلی ایران تهدید امنیت ملی نیستند و بررسی آن در حیطه اختیارات شورای امنیت نیست.

العالم - ایران

نماینده بولیوی در نشست شورای امنیت، درباره این مسئله که موضوع ناآرامی ها در ایران در جلسه شورای امنیت قرار گرفته، اظهار ناراحتی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ نماینده بولیوی گفت: موضوع تظاهرات در ایران موضوعی نیست که به مسائل جهانی وخاورمیانه مربوط باشد.

به گفته وی، رئیس جمهور بولیوی معتقد است که اقدامات یکجانبه و مداخله سیاسی و تغییر رژیم پیامدهای منفی سیاسی دارد.

از سوی دیگر، نماینده انگلیس مدعی شد، نگرانی‌های حقوق بشری انگلیس درباره ایران، از حوادث و اعتراضات اخیر فراتر می‌روند و تداوم استفاده از مجازات اعدام از جمله برای نوجوانان، حاکمیت ضعیف قانون و محدود کردن آزادی بیان همگی به شدت نگران‌کننده هستند.  

وی ادامه داد: از ایران می‌خواهیم به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اجازه دسترسی به این کشور برای ارزیابی وضعیت حقوق بشر را بدهد. نیاز به گفت‌وگوهایی وافعی برای بررسی مطالبات تظاهرات‌کنندگان در ایران وجود دارد.

به ادعای نماینده انگلیس، «برنامه‌های امنیتی ایران گاهی به نحوی دنبال می‌شوند که دیگران را تهدید می‌کند. ایران از تروریسم حمایت می‌کند». 

وی در عین حال تاکید کرد: انگلیس تعهد خود را برای پایبندی به برجام اعلام می‌دارد و از پایبندی ایران به این توافق استقبال  می‌کند. 

همچنین نماینده فرانسه در جلسه اضطراری شورای امنیت گفت: باید برای اجرای گفتگو با ایران در مورد توقف برنامه موشکی  و دخالت هایش در منطقه گفتگو کنیم.

وی مدعی شد: تغییر در ایران نباید از خارج تحمیل شود بلکه این تغییر باید به وسیله مردم در داخل ایجاد شود.

نماینده کویت هم که درباره ناآرامی ها در ایران صحبت می کرد بر اهمیت ثبات و امنیت در ایران تاکید کرد.

نماینده کویت در جلسه شورای امنیت درباره ناآرامی های ایران گفت: ما بر احترام به حق آزادی بیان و آزادی تظاهرات تاکید داریم.

وی افزود: کویت معتقد است که مشغول شدن به دیپلماسی پیشگیرانه و جلوگیری از مناقشه ها اهمیت دارد.

نماینده کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه ما است و ما روابط دیرینه با ایران داریم و مشتاق به حفظ روابط دوستانه با ایران هستیم. ثبات و امنیت ایران با منطقه و جهان مرتبط است.

 

در حال تکمیل..

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها