التماس به اسرائیل برای توقف مدح "شفیق"

التماس به اسرائیل برای توقف مدح
دوشنبه 15 خرداد 1391 - 14:10

نويسنده و روزنامه نگار مصري تأکيد کرد، برخي طرفهاي مصري از سران رژيم اشغالگر خواسته اند، از مدح و ستايش "احمد شفيق" نامزد انتخابات رياست جمهوري خودداري کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "فهمی هویدی" در مطلبی نوشت: دستور العمل نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل به وزرای خود برای خودداری از مدح "احمد شفیق" نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر مسأله عجیبی نیست؛ اما شگفت آور آن است که این دستورالعمل پس از درخواست و التماس برخی طرفهای مصری مطرح شده است.

فهمی هویدی افزود: این دستورالعمل برای آن به وزرای اسرائیلی ابلاغ شده است که مدح و ستایش احمد شفیق بر شانس او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تأثیری نگذارد؛ زیرا مردم مصر رییس جمهوری که اسرائیل او را تأیید می کند نمی خواهند.

هویدی خاطرنشان کرد: این دستورالعمل فقط برای نتانیاهو و وزرا و اعضای ائتلاف حاکم الزام آور است، و این درحالی است که برخی شخصیتها در اراضی اشغالی همچنان درباره احتمال بازگشت مهره مبارک به قدرت ابراز شادمانی می کنند .. در این میان "شلومو بن عامی" وزیرخارجه اسبق رژیم صهیونیستی گفته است که اگر شفیق رییس جمهور مصر شود، وی سرمایه ای راهبردی برای اسرائیل خواهد بود؛ شفیق مهمتر و بهتر از مبارک است زیرا در این صورت او با مشروعیت و قدرت بیشتری به حکومت می رسد.

هویدی خاطرنشان کرد: "امنون آبراموویچ" کارشناس صهیونیست نیز گفته است، "نگرانی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر موجب شده است که اسرائیل به صورت احمقانه وارد عمل شود و به فرصت هم پیمانانش در قاهره ضربه بزند" .. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تأکید می کند که "با وجود خویشتن داری ظاهری، کابینه نتانیاهو از نتایج انتخابات مصر بیشتر از برنامه هسته ای ایران نگران است".



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها