تحویل بزرگ‌ترین میدان نفتی کردستان عراق به بغداد

تحویل بزرگ‌ترین میدان نفتی کردستان عراق به بغداد
يکشنبه 15 بهمن 1396 - 12:52

نماینده حزب «گوران» در پارلمان منطقه کردستان از تحویل مشروط بزرگ‌ترین میدان نفتی این منطقه به بغداد خبر داد.

العالم ـ عراق

«علی محمد صالح» نماینده حزب «گوران» (حرکة التغییر) در پارلمان منطقه کردستان مدعی شد که اربیل قبول کرده، میدان‌ نفتی «خورمله» را که بزرگ‌ترین میدان نفتی اقلیم محسوب می‌شود، به دولت مرکزی عراق تحویل دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «کردپرس» علی محمد صالح اعلام کرد که «لؤی خطیب» پژوهشگر آکادمی مطالعات راهبردی «بروکینگز» که آگاه به مسائل نفت و شخصیتی نزدیک به دولت مرکزی عراق محسوب می‌شود، اعلام کرده که دولت اقلیم کردستان میادین نفتی خورمله را به بغداد واگذار می‌کند.

نماینده حزب گوران در پارلمان کردستان افزود که خطیب همچنین گفته که اربیل واگذاری این میادین نفتی را در قبال پرداخت بدهی 22 میلیارد دلاری اقلیم، از سوی بغداد انجام می‌دهد.

علی محمد صالح که عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان کردستان است، تأکید کرد که پارلمان با چنین اقدامی مخالف است؛ چراکه میدان نفتی خورمله بزرگترین میدان نفتی اقلیم است و روزانه 110 هزار بشکه نفت از آن استخراج می شود و از سوی دیگر منبع 22 میلیارد دلار بدهی اقلیم نیز مشخص نیست، زیرا دولت اقلیم در این چهار سال 22 میلیارد دلار را به عنوان حقوق به کارکنان خود پرداخت کرده است، نە بیشتر.

وی ابهامات مسائل نفتی و دشواری وضعیت معیشتی و حقوق در اقلیم کردستان را عامل عدم توافق میان اربیل و بغداد ذکر کرد.

پربیننده ترین خبرها