اتفاق نظر نتانیاهو و محمود عباس درباره "شفیق"

اتفاق نظر نتانیاهو و محمود عباس درباره
سه شنبه 16 خرداد 1391 - 15:41

رسيدن "احمد شفيق" مهره "حسني مبارک" ديکتاتور مخلوع مصر به رياست جمهوري اين کشور، از معدود گزينه هايي است که نخست وزير رژيم اشغالگر و رييس تشکيلات خودگردان درباره آن اتفاق نظر دارند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "بنیامین نتانیاهو" و "محمود عباس" درباره انتخابات ریاست جمهوری مصر با یکدیگر اتفاق نظر دارند، به صورتیکه هردو آنها به قدرت رسیدن "احمد شفیق" فرمانده سابق نیروی هوایی مصر و آخرین نخست وزیر دوران مبارک را ترجیح می دهند.

رسیدن شفیق به ریاست جمهوری نگرانی چند ماهه رژیم اشغالگر را برطرف می کند، زیرا پس از سرنگونی مبارک، این رژیم به شدت نگران سرنوشت پیمان "کمپ دیوید" بود.

تشکیلات خودگردان نیز احمد شفیق را بعنوان برگ برنده ای برای خود در برابر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) می داند.

"طلال عوکل" کارشناس سیاسی فلسطینی دراینباره می گوید: گروه اخوان المسلمین اکنون یکی از معادلات قدرتمند صحنه سیاسی مصر شده است، و حتی اگر رییس جمهوری آینده از آنها نباشد، هیچ کسی دیگر نمی تواند آنها را نادیده بگیرد.

با این حال ناظران صهیونیست معتقدند در صورت انتخاب "محمد مرسی" کمپ دیوید لغو نخواهد شد، زیرا با لغو این معاهده بسیاری از کمکهای که عمده ترین آنها از سوی آمریکا است، متوقف می شود.

رژیم صهیونیستی بهترین مزیت مبارک را کمک به ادامه محاصره شدید غزه می داند.

با این حال جنبش حماس امیدوار است با پیروزی محمد مرسی محرومیت های اقتصادی و محاصره غزه متوقف شود .. محاصره ای که با وجود سرنگونی مبارک در سایه حاکمیت نظامیان ارشد مبارک، همچنان پابرجا است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها