زن عربستانی پس از انتقاد علیه عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازداشت شد

زن عربستانی پس از انتقاد علیه عادی‌ سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازداشت شد
جمعه 20 بهمن 1396 - 11:42

مقامات سعودی یک فعال زن عربستانی را در پی سخنانش علیه عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی بازداشت کردند. 

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، موسسه حقوق بشر «قسط» اعلام کرد مقامات سعودی نهی البلوی فعال حقوق بشر در عربستان را در پی سخنانش علیه عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل بازداشت کردند. 

این موسسه با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری این زن عربستانی شد. فعالان در عربستان معتقدند بازداشت البلوی پس از آن صورت گرفت که نوار ویدئویی در مخالفت با تلاش‌های دولت سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. 

البلوی در این نوار ویدئویی گفت: «درباره تلاش‌هایی که اکنون برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست صورت می‌گیرد باید بگویم، مخالفت با چنین اقدامی یک مسئله بدیهی است. متاسفانه اکنون در شرایطی قرار داریم که باید درباره این مسایل بدیهی هم سخن بگوییم. دوستی یا نفرت شما از مردم فلسطینی، چیزی را در ماهیت کشمکش عربی-اسرائیلی تغییر نمی‌دهد و اسرائیل یک رژیم غاصب، اشغالگر و تجاوزگر است و کشوری نیست که به دنبال همکاری با آن باشیم. اسرائیل دشمن ماست و همچنان دشمن باقی خواهد ماند. ملت‌های عرب همچنان استخوانی در گلوی صهیونیست‌ها و کسانی هستند که می‌خواهند روابط خود را با آن‌ها عادی سازی کنند. ملت‌های عرب موجودیت اسرائیل را در این منطقه به طور کامل رد می‌کنند و امیدوارند این رژیم از بین برود و نابود شود. با هر هزینه‌ای که باشد، اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.»

پربیننده ترین خبرها