یگان های موشکی «الحشد الشعبی» به مواضع داعش در خاک سوریه حمله کردند

یگان های موشکی «الحشد الشعبی» به مواضع داعش در خاک سوریه حمله کردند
جمعه 20 بهمن 1396 - 12:07

یگان موشکی وابسته به نیروهای داوطلب مردمی عراق (الحشد الشعبی) شب گذشته مواضع داعش را در اراضی سوریه هدف قرار داده است.

العالم - عراق

پایگاه خبری الحشد گزارش داد که یگان موشکی لشکر 28 الحشد الشعبی مواضع داعش را در مرزهای عراق و سوریه و مشخصا روستای «الدشیشه» در داخل اراضی سوریه هدف قرار داده است.

طبق گزارش به دست آمده، در این حمله موشکی، دقیقا قلب گروه تروریستی داعش هدف قرار گرفته است.

نیروهای الحشد الشعبی روز گذشته نیز تعدادی از پایگاه های داعش را در کوهستان‎های «حمرین» هدف قرار دادند که در اثر آن اتاق پزشکی آنها منهدم شده است.

پیشتر «ابومهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی در خصوص ورود نیروهای الحشد الشعبی به داخل سوریه برای سرکوب تروریست گفته بود که نیروهای الحشد الشعبی به منظور حفاظت از مرزهای عراق در برابر نفوذ عناصر تروریستی، آماده ورود به داخل خاک سوریه هستند.

وی گفته بود که ورود نیروهای الحشد الشعبی به داخل خاک سوریه منوط به دستورات حیدر العبادی به عنوان فرمانده کل قوای مسلح عراق و با هماهنگی با دولت سوریه است.

معاون رئیس هیات الحشد الشعبی اعلام کرد که «اگر از سوی داعش از سوریه مورد حمله قرار بگیریم، به شدت به آن پاسخ خواهیم داد. »

المهندس افزود: ما نمی توانیم درباره مرزهای سوریه و عراق و حملاتی که از سوی داعش در سوریه صورت می گیرد، دست بسته عمل کنیم.

نخست وزیر عراق در اواخر 2017 به طور رسمی پایان نظامی گروه تروریستی داعش را در عراق اعلام کرد و در عین حال گفت که پایان نظامی داعش به مفهوم پایان تروریسم نیست و باید با عملیات اطلاعاتی هسته های تروریسم در عراق ریشه کن شود.

پربیننده ترین خبرها