اخراج یهودیان رنگین پوست؛ نژاد پرستی از جنس صهیونیستی

اخراج یهودیان رنگین پوست؛ نژاد پرستی از جنس صهیونیستی
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 07:48

صهیونیستها در حالی تصمیم به اخراج یهودیان آفریقایی تبار دارند که سالها برای کوچاندن آنها به فلسطین اشغالی به آنها وعده های رؤیایی می دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

یکی از ویژگی های بارز صهیونیست ها، نژاد پرستی آنها است که همواره از اقدامات و عملکرد آنها قابل دریافت بوده است. این نژاد پرستی در یکی از جدیدترین اقدامات رژیم صهیونیستی آشکار شده است و موجب ایجاد موجی علیه این رژیم غاصب نژاد پرست شده است اما نکته مهم اینجا است که آنها به رغم این موج مخالفت های دامنه دار، با آمارسازی های دروغین، درصدد اجرای تصمیم نژاد پرستانه خود هستند.

کوچاندن یهودیان به فلسطین

از زمان اشغال فلسطین در سال 1948، صهیونیست ها با به کارگیری آژانس یهود تلاش کردند به منظور غلبه جمعیتی، یهودیان کشورهای مختلف را به فلسطین اشغالی مهاجرت دهند. در همین راستا تعداد زیادی از یهودیان کشورهای مختلف با وعده زمین، مسکن و کار به فلسطین اشغال شده فرا خوانده شدند. با کشتارهای وسیع روستاها و شهرهای مختلف از فلسطینیان به زور ستانده شد و اخراج یا کوچ اجباری آنها، یهودیان را در این مکان های اشغال شده سکونت دادند. موج های جمعیتی مختلفی طی 69 سال گذشته به فلسطین اشغالی آورده شدند. برخی از این یهودیان با عملیات هایی که موساد در کشورهای اصلی به وجود آورد با ایجاد رعب و وحشت به فلسطین فرار کردند. اما جمعی از این یهودیان از کشورهای آفریقایی به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند.

صهیونیست ها برای مهاجرت دادن یهودیان در دهه های 60، 70 و 80 دست به هر کار می زدند. در بسیاری از موارد به دلیل مخالفت کشورها مبدأ با خروج جمعیت، مهاجرت یهودیان طی عملیات اطلاعاتی با همکاری موساد و دیگر دستگاه های امنیتی ونظامی رژیم صهیونیستی صورت می گرفت تا به هرقیمتی شده، جمعیت یهودیان فلسطین اشغالی را افزایش دهند. حال در اواخر دهه دوم قرن 21 صهیونیست ها در تلاش اند مهاجران یهودی آفریقایی تبار را از سرزمین های اشغالی اخراج کند. این در حالی است که براساس آمارهای موجود تعداد این مهاجران آفریقایی تبار به همراه فرزندان و خانواده هایشان قریب 250 هزار نفر برآورد می شود.

دروغ پردازی حرفه ای صهیونیست ها

با وجود آنکه مهاجران آفریقایی تبار براساس اسنادی که تا کنون ارائه کرده اند با وعده، به سرزمین های اشغالی قدم گذاشته اند اما صهیونیست ها ادعا کرده اند که این مهاجران آفریقایی تبار، مهاجران غیرقانونی اند که بدون مجوز به فلسطین اشغالی قدم گذاشته اند. به همین دلیل باید از فلسطین اشغالی اخراج شوند.

تحریف آمار

به گفته رادیو پیام اسرائیل اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی تعداد این یهودیان مهاجر آفریقایی تبار را 38 هزار نفر است که 15 هزار نفر از آنان درخواست پناهندگی داده اند. نکته مضحک این است که به گفته همین منبع اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی تا کنون به 6 هزار و 500 پرونده درخواست، رسیدگی کرده که تنها 11 درخواست را مورد تأیید قرار داده است.

نکته قابل این است که خود صهیونیست ها باوجود آنکه آمار موجود در خصوص این مهاجران به شدت تحریف می کنند اما به نکته ای در مدعایشان اشاره می کنند که دروغ بودن این ادعای را نشان می دهد. صهیونیست ها آماری را که ارائه می دهند مجموعه ای از مهاجران آفریقایی تبار به اضافه فرزندانشان معرفی می کنند. سؤال اینجا است که مهاجر غیرقانونی نمی تواند به اندازه ای در یک کشور به شکل غیرقانونی ادامه حیات دهد که دارای فرزند و نوه و نتیجه باشد.

نژاد پرستی بی پرده رئیس رژیم صهیونیستی

در همین راستا رئیس رژیم صهیونیستی، رئووین ریولین طی اظهاراتی اعلام کرد: « با پناهجویان آفریقایی همدردی می کنم اما دنیا بداند اسرائیل کشوری کوچک و دارای امکانات محدود است و در درجه نخست باید به براداران یهودی خود برسد که از کشورهای جهان به اسرائیل مهاجرت کرده و می کنند.»

این سخن ریولین چند نکته مهم در بر دارد:

نخست؛ آنکه مقامات رژیم صهیونیستی به فکر ساختن یک سرزمین برای یک قوم خاص هستند و دیگر انسان ها را در محاسبات خود به حساب نمی آورند.

دوم؛ آنکه ریولین در سخنان خود رسما مهاجران یهودی آفریقایی تبار را که با کمک دستگاه های امنیتی به فلسطین اشغالی دعوت کرده اند غیر یهودی و مهاجر غیر قانونی خواند.

سوم؛ صهیونیست ها به دنبال تصفیه نژادی در فلسطین اشغالی و بین یهودیان هستند.

حقیقت ماجرا

ریشه این مشکل به زمانی باز می گردد که آژانس یهود در کشورهای دنیا به دنبال مهاجرت دادن یهودیان بود. در آن ایام برخی از سیاهپوستان آفریقایی (به ویژه از اتیوپی) نیز اعلام کردند، یهودی شده اند و قصد مهاجرت به فلسطین اشغالی را دارند. این تعداد با تعدادی از سیاهپوستان که از زمانهای قبل یهودی بودند به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند. زمانی که این مهاجران به فلسطین اشغالی رسیدند، اختلافات بر سر این مهاجران رنگین پوست آغاز شد. یهودیان غربی تبار حاضر به پذیرش این مهاجران رنگین پوست نبودند. شورای حاخام ها حاضر نشد این مهاجران رنگین پوست را به اضافه عده دیگری که از آمریکا آمده بودند یهودی بداند. لذا به آنها حق شهروندی و اقامت داده نشد. برخی از این رنگین پوستان دهه های متمادی در فلاکت بار ترین شرایط در حال ادامه زندگی هستند و مورد ظلم های فراوان قرار گرفته اند. حال آنها را مهاجران غیر قانونی می نامند تا بتوانند با این نام آنها را به راحتی اخراج کنند. مهاجرانی که روزی برای کوچاندنشان به آنها وعده های توخالی دادند.

رواندا مقصد نهایی

دولت نتانیاهو تصمیم گرفته است تا با اقدامی، به یکباره برای همیشه از این مهاجران رنگین پوست که تعدادشان در حال افزایش است خلاص شود. مقصدی که صهیونیست ها این بار در نظر دارند، کشور رواندا در مرکز آفریقا است. این کشور از اواسط دهه نود دچار جنگ داخلی شد و قریب 800 هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند. در حال حاضر نیز حکومتی دیکتاتور به دست نشاندگی آمریکا در آنجا حکومت می کند. صهیونیست ها می خواهند مهاجرانی را که زمانی برای حضورشان در فلسطین اشغالی به آنها التماس می کردند به این منطقه نا امن و پرخطر بفرستند.

مواضع مخالف

در محافل داخلی رژیم صهیونیستی بسیاری از مهاجران شرقی تبار و کسانی که مدعی اند بازماندگان هولوکاست هستند با این کار دولت مخالف اند.

بسیاری از کشورهای آفریقایی که در فلسطین اشغالی سفارتخانه دارند با این اقدام مخالفت کرده اند. اما به نظر می رسد صهیونیست ها این بار عزم خود را جزم کرده اند که آفریقایی تبار ها را اخراج کنند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها