شهروندانی که با خانواده به جشن انقلاب آمدند

شهروندانی که با خانواده به جشن انقلاب آمدند
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 12:31

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بصورت خانوادگی جالب توجه است؛ همسرانی که دوران انقلاب را تجربه کرده اند و نسل های جوانی که با فرزندان خود آمده اند.

العالم - ایران / سیاسی

اغلب خانوادگی آمده اند، آمده اند تا با شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمانی دوباره داشته باشند، آمده اند تا افق بهمن در سرمای زمستان را پاس بدارند. 

مردم آمده اند تا انسجام ملی را به رخ جهانیان بکشند و البته حاشیه های مراسم 22 بهمن به زیبایی آن افزوده است؛ پخش زنده مراسم امروز از حرم امام رضا(ع) در جلوی درب دانشگاه تهران از حاشیه های زیبا این راهپیمایی بود که حماسه راهپیمایی مردم را به یاد ماندنی تر می کند.

بین راهپیمایی کنندگان ، شور و شوقی برپاست و در این میان، مجریان ایستگاه های تلویزیونی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه، حضور گرم و پر شور مردم را ارج می نهند.

خانواده ها اغلب در میان جمعیت عکس یادگاری می گیرند و بازار عکس سلفی با پوسترها و بنرها نیز داغ است.

حضور پررنگ و انبوه کودکان و مادرانی که با کالسکه و فرزندانی در آغوش آمدند و پیرزنان و پیرمردان باعصا قابل توجه است؛ نواهای انقلابی نیز فضا را حماسی کرده است و مردم با حرارت فریاد برآورده اند: 'مرگ بر آل سعود' ، 'انصارالله پیروز است، دشمن او نابود است'، 'الله اکبر' ، 'ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار'، 'شعار ملت ما مرگ بر امریکا' و ' پیام هر شهید است مرگ بر امریکا'.

بسته های فرهنگی در ایستگاه های برپاشده در مسیر راهپیمایی بین مردم توزیع می شود و فضای شهر پر از رایحه انقلاب شده است.

خواهر شهیدی به خبرنگار ایرنا می گوید: برادرم در دوران جنگ تنها 16 سال داشت که شهید شد و درست است برادرم را از دست دادم اما خانواده من ایران است.

کمی آنسو تر نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران، جلوی درب اصلی دانشگاه، شعارهایی با عنوان«این است صدای ملت نه اختلاس نه لذت»، «مستضعف کارگر پیرو خط رهبر »، «فتنه امروز ما گرونی و اختلاس» و برخی از بسیجیان شعار «ننگ ما ننگ ما مسئول بی درد ما» سر داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها