راهکار احزاب مصری برای مقابله با کودتای نظامیان

راهکار احزاب مصری برای مقابله با کودتای نظامیان
جمعه 26 خرداد 1391 - 14:40

گروهي از احزاب مصري در بيانيه اي شوراي نظامي حاکم را فرمانده کودتا عليه انقلاب دانسته و از نمايندگان مجلس که از سوي دادگاه قانون اساسي منحل شده، خواستند براي توقف سناريوي کودتا، به صفوف انقلابيون بازگردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ائتلاف جوانان انقلاب، حزب جریان مصر، جنبش جوانان برای عدالت و آزادی، جبهه ملی عدالت و دمکراسی، و حزب ائتلاف خلق، در بیانیه ای که "عبدالمنعم ابوالفتوح" نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری نیز آن را امضا کرده، تأکید کردند: شورای نظامی از فوریه 2011 سناریویی را برای نابودی انقلاب تدارک دیده است، که از جمله بخشهای آن، تبرئه قاتلان انقلابیون، صدور حکم ذلت بار تبرئه فرزندان مبارک و معاونان حبیب العادلی و انحلال مجلس و لغو قانون عزل سیاسی، است.

امضا کنندگان این بیانیه تأکید کردند که همه این اقدامات نشان داد که شورای نظامی فرمانده کودتا ضد انقلاب است، و در تلاش است تا رژیم قدیم را احیا کند .. انتخابات ریاست جمهوری نمایشی تمسخر آمیز برای تولید دوباره رژیم مبارک است.

در این بیانیه آمده است: شورای نظامی در این مدت تلاش کرد تا بخش های کلیدی کشور را در دست بگیرد، و آنها را به نفع نامزد رژیم مبارک به خدمت در آورد.

این گروه ها از اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت خواستند "محمد مرسی" نامزد خود را از دور دوم انتخابات خارج کنند، چراکه مشخص شده است این انتخابات نمایشی تمسخر آمیز برای مشروعیت بخشیدن به حکومت شورای نظامی در رأس حکومت در مصر است.

امضا کنندگان بیانیه از نمایندگان مجلس خواستند به صفوف انقلابیون بازگردند، تا به همراه مردم ضد سلطه شورای نظامی مبارزه کننند، و مانع از تکمیل سناریوی کودتای شورای نظامی شوند.

دادگاه قانون اساسی مصر دیروز با صدور حکمی زمینه انحلال کامل پارلمان را فراهم کرد. این دادگاه از سوی دیگر با لغو قانون عزل سیاسی، زمینه حضور احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوران مبارک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را مهیا ساخت.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها