تشدید تنشها در عربستان پس از مرگ ولیعهد

تشدید تنشها در عربستان پس از مرگ ولیعهد
دوشنبه 29 خرداد 1391 - 05:19

كارشناس عربستاني تاكيد كرد، درپي مرگ "نايف بن عبدالعزيز" وليعهد عربستان، و وجود پادشاهي بيمار و ناتوان در اداره امور عرصه سياسي، اين کشور دچار التهاب و تنش بيشتري شده است.

"فكري عبدالمطلب" در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: با مرگ ولیعهد عرصه سياسي عربستان شاهد تنش و بحران بيشتري شده، اما این امر بر سياست اين كشور در سطح منطقه اي و بين المللي كه آمريكا و انگليس آن را هدايت مي كنند، تاثير نخواهد داشت.

وي افزود: تعيين شاهزاده نايف بن عبدالعزيز به وليعهدي باعث پنهان شدن درگيري شديد اعضاي خاندان پادشاهي حاكم و جناح هاي درگير در آن شده بود.

شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد عربستان چند روز پيش به علت بيماري در بيمارستاني در شهر ژنو درگذشت. وي دومين وليعهد عربستان در هشت ماه گذشته به شمار مي رفت.

عبدالمطلب "سلمان بن عبدالعزيز" را نامزد جانشيني نايف دانست و گفت كه اين فرد تا حد زيادي مورد توجه آمريكايي ها است.

عبدالمطلب خاطرنشان کرد: گفته شده كه شاهزاده سلمان بن عبدالعزيز شخصي ميانه رواست اما او خشن  تر از شاهزاده نايف است و بايد آگاه بود كه در نهايت كار شخصيت او در گرو رويكردها و سياست هاي منطقه اي و بين المللي سعودي است، كه به طور خاص آمريكا و انگليس آن را هدايت مي كنند.

وي خاطرنشان كرد:  شاهزاده طلال در آستانه انتخاب شاهزاده نايف به وليعهدي گفته بود كه خاندان حاكم در آستانه درگيريهاي احتمالا خونين است، و اين سخنان شاهزاده طلال و فرزند ميلياردر او كه با اقتصاد عربستان و جهان باز مي كند، نمي تواند فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد.



پربیننده ترین خبرها