چین: آمریکا فورا تحریم‌های جدید علیه چینی‌ها را متوقف کند

چین: آمریکا فورا تحریم‌های جدید علیه چینی‌ها را متوقف کند
يکشنبه 6 اسفند 1396 - 14:42

وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی که افرادی در چین را نیز شامل می‌شود، خواستار توقف فوری این اقدام اشتباه شد.

العالم- آسیا

«گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست اقدام اشتباه در اعمال تحریم علیه اشخاص و شرکت‌های چینی را فورا متوقف کند.

به نوشته سایت شبکه خبری سی‌جی‌تی‌ان، بعد از آنکه روز جمعه آمریکا تحریم‌های سنگینی علیه کره شمالی تصویب کرد، 56 شناور، شرکت کشتی‌رانی و تاجر که شامل تجار چینی است، تحریم شدند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام آمریکا، مخالفت شدید چین با چنین تحریم‌هایی را اعلام  کرد و گفت با هر اقدام خصمانه‌ای برخورد می‌شود. وی افزود، چین از آمریکا خواسته فورا این تحریم‌ها و این اقدام اشتباه را متوقف کند چراکه چنین رفتارهایی به همکاری میان دو کشور آسیب می‌رساند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره این تحریم‌ها علیه کره شمالی گفته است دولتش در حال  اعمال  بزرگترین مجموعه تحریم‌ها علیه کره‌‌شمالی است تا این کشور رفتارش را تغییر دهد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی دلیل این اقدامات را سیاست‌های خصمانه آمریکا و حضور نظامی و برگزاری رزمایش‌های مشترک با متحدانش در منطقه شرق آسیا عنوان می‌کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها