خیز تهران و پکن برای سرمایه گذاری / همایش فعالان اقتصادی ایران و چین در شانگهای

خیز تهران و پکن برای سرمایه گذاری / همایش فعالان اقتصادی ایران و چین در شانگهای
چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 12:38

همایش تجارت و سرمایه گذاری ایران و چین روز چهارشنبه با حضور جمع زیادی از فعالان اقتصادی، بازرگانان، تجار و همچنین مسئولان ایرانی و چینی در شانگهای برگزار شد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

این همایش با همت و همکاری کنسولگری ایران و رایزنی بازرگانی ایران در شانگهای در هتل شرایتون منطقه آزاد تجاری این شهر بندری برگزار شد.
این همایش با حضور عسکر اولادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، حریری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، بیرنگ قائم مقام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برهان شجاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و ایروش سرکنسول ایران در شانگهای برگزار شد.
در 10 سال گذشته چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران بوده است قبل از تحریم‌ها، در خلال آن و پس از امضای برجام نیز چین بزرگ‌ترین وارد کننده و صادرکننده کالا به ایران بوده است.
ارزش تجاری ایران و چین در سال 2017 میلادی 33 میلیارد و 660 میلیون دلار است که در همسنجی با سال 2016 بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، همکاری های 2 کشور در چارچوب طرح «یک جاده- یک کمربند» در بخش های حمل و نقل، نفت، گاز، پتروشیمی، متالوژی، ساخت و ساز و زیربنایی نیز در حال توسعه است.
همچنین در حاشیه این همایش، پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان نمایشگاه دائمی جهت ارائه محصولات صادراتی ایران و فن آوری های نوین، از امروز (چهارشنبه) فعالیت خود را به صورت رسمی در منطقه آزاد شانگهای چین آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها