گزارش لحظه به لحظه شبکه العالم از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی

پنج‌شنبه 17 اسفند 1396 - 14:49

خبرنگار العالم در غوطه شرقی سوریه گفت: ارتش سوریه امروز پس از تثبیت مکان های آزاد شده ، به سوی مرکز باغ ها پیشروی می کند نیروهای پیاده نیز در حال پیشروی به سوی مرکز و محل حضور گروه های مسلح  هستند.

حسین مرتضی؛ خبرنگار و مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه در گزارش لحظه به لحظه خود تازده ترین تحولات عملیات آزادسازی غوطه را مخابره کرد.

عملیات نظامی که از چند روز پیش شروع شده است در همان محورها ادامه دارد و ارتش سوریه به خوبی پیشروی کرده است؛ کمی پیش این منطقه که هم اکنون در آن مستقر هستیم بمباران شد.

دوربین شبکه العالم در بخش های مختلف این گزارش تصاویری از شلیک خمپاره به اطراف محل استقرار تیم خبری العالم را نشان می دهد

گروه خبری العالم حدود 100 متر یا کمتر با خانه های محل استقرار نیروی های ارتش  فاصله داریم؛ هم اکنون حمله به باغ های «جسرین» ادامه دارد و تکمیل عملیات به شمار می رود؛ محلی که هم اکنون هستیم دیروز محور اصلی درگیری ها و محل استقرار   نیروهای مسلح بود.

همه این تپه ها و خاکریزها متعلق به افراد مسلح بود، ما برای اولین بار وارد مزارع جسرین می شویم و آثار درگیری ها و استحکامات افراد مسلح به خوبی مشهود است .

ارتش سوریه امروز پس از تثبیت مکان های آزاد شده ، به سوی مرکز باغ ها پیشروی می کند نیروهای پیاده نیز در حال پیشروی به سوی مرکز و محل حضور گروه های مسلح  هستند، هم اکنون نیز  بمباران افراد مسلح است   ادامه دارد و خمپاره ای نیز هم اکنون به اینجا شلیک شد.  

حسین مرتضی در ادامه پیرامون پیشروی نیروهای پیاده ارتش سوریه به سمت مواضع تروریست ها اظهار داشت: با پیشروی پیاده نظام ها به سوی مناطق جسرین، تسلط بیشتری بر منطقه پیدا خواهند کرد این مناطق از مهم ترین پایگاه های جبهه النصره به شمار می رود.

محور دیگر و دودی که از منطقه الاشعری بلند می شود را می توان در تصاویر مشاهده کرد، برخی گروه ها نیز در حال پیشروی در این منطقه هستند و هواپیماهای رد یاب نیز در حال رصد کردن تحرکات افراد مسلح هستند.

نیروها در حال پیشروی به سوی منطقه الاشعری هستند که محل برخورد باغ های جسرین و باغ های الاشعری است  که در نزدیکی کفر بطنا قرار دارند. 

محور سوم مسرابا و بیت سوی است  هماکنون باغ های بیت سوی به تسلط  ارتش درآمده و هنوز به این منطقه وارد نشده اند.

حد فاصل مسرابا و بیت سوی نیز تحت تسلط قرار گرفته است، پیشروی پیاده نظام نیز ادامه دارد صدای درگیری و گلوله به گوش می رسد قرار است همه باغ‌ها به تسلط ارتش دربیاید. 

دو روز آینده بسیار حساس است و طی 24 ساعت آینده درگیری جدا سازی یعنی قطع  ارتباط گروه های تروریستی انجام می شود.

پس از تسلط بر باغ های جسرین به شهر جسرین می رسیم و کفربطنا و زملکه محور نزدیک به  جرمانه و دمشق پایتخت سوریه، نیروهای ارتش به نزدیکی این منطقه رسیده اند. 

گروه های مسلح انتظار داشتند از مرکز دمشق  به محل استقرارشان درجوبر، حرستا و زملکه حمله شود اما ارتش سوریه بر خلاف توقع آنان از خارج این مناطق یعنی خارج از غوطه و دمشق حمله کرد و به همین دلیل نیروهای مسلح نیز نتوانستد در برابر آنان ایستادگی کنند. 

عملیات از همه محورها ادامه دارد و همه جبهه ها شعله ور است و این عملیات از 9 روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و ارتش نیز همچنان در حال پیشروی است  قرار بر این است که همه این مناطق تحت تسلط ارتش درآمده و غوطه شرقی  نیز پاکسازی شود .

حدود یک ساعت بمباران ادامه دارد تانک های ارتش نیز در حال پیشروی از محورهای مشخصی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها