پخش «امان نامه» از سوی بالگردهای ارتش سوریه در غوطه شرقی + فیلم

شنبه 19 اسفند 1396 - 18:32

مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه تاکید کرد که بالگردهای سوریه اطلاعیه هایی برای عناصر مسلح در غوطه شرقی پخش کردند که هر فرد مسلحی که این اطلاعیه را در دست داشته باشد، در امان است.

العالم . سوریه

حسین مرتضی خبرنگار العالم گفت: این اطلاعیه ها به مثابه یک سند رسمی برای توقف جنگ با ارتش سوریه است و در متن آن آمده است که هرکسی که این سند را در دست داشته باشد به معنای آن است که از جنگ با ارتش سوریه دست برداشته و فرمان عفو عمومی ریاست جمهوری می تواند شامل حال او شود و تمام ایست های نظامی ارتش سوریه امنیت او را تامین خواهد کرد و مواد غذایی و دارویی و پناهگاه طبق قوانین جمهوری سوریه در اختیارش قرار خواهد داد.

در پشت این اطلاعیه ها نیز تعهدی مبنی بر عدم جنگ با ارتش سوریه نوشته شده که فرد مسلحی که خواهان تسلیم شدن است، می بایست آن را امضا کند.

بالگردهای ارتش سوریه همچنین ظهر امروز اطلاعیه هایی برای اهالی و ساکنان غیرنظامی غوطه منتشر کردند که نوعی نقشه راه برای نشان دادن معابر و گذرگاه‌های امن به منظور خروج آنها از غوطه شرقی است.

یادآور می شود که ارتش سوریه برای انجام یک عملیات نظامی گسترده در غوطه شرقی تلاش می کند تا به حضور عناصر مسلح در اطراف دمشق پایان دهد و امنیت غیرنظامیان در غوطه شرقی را تامین و محاصره غیرنظامیان را به پایان برساند.

210

پربیننده ترین خبرها