سخنگوی «ایرایندیا» اعلام کرد؛

پروازهای شرکت ایرایندیا از هفته آینده از آسمان عربستان به فلسطین اشغالی پرواز می‌کنند

پروازهای شرکت ایرایندیا از هفته آینده از آسمان عربستان به فلسطین اشغالی پرواز می‌کنند
جمعه 25 اسفند 1396 - 17:22

هواپیمایی هند اعلام کرد که هواپیماهای این شرکت از هفته آینده از طریق حریم هوایی عربستان به فلسطین اشغالی پرواز خواهند کرد.

العالم _ آسیا

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایر ایندیا امروز جمعه گفت که هواپیماهای این خط هواپیمایی از هفته آینده از آسمان عربستان برای پرواز به فلسطین اشغالی استفاده خواهند کرد.

این اقدام ریاض به ممنوعیت چند دهه‌ای پرواز از طریق حریم هوایی این کشور به فلسطین اشغالی پایان خواهد داد.

«پراوین باتناگر» به خبرگزاری فرانسه گفته؛ پروازهای ایرایندیا به فلسطین اشغالی از 22 ماه مارس از آسمان عربستان عبور خواهند کرد.

پیش از این دولت هند اعلام کرده بود تصمیم دارد خط پرواز مستقیم از دهلی نو به تل‌آویو را دایر کند و به عربستان سعودی پیشنهاد کرده است تا از آسمان این کشور برای عبور و مرور هواپیماها به اسرائیل استفاده کند.

حدود یک ماه پیش و در پی سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند، قراردادی در زمینه حمل و نقل هوایی بین این دو امضا شد که بر اساس آن قرار شد تا خط پروازی مستقیم از هند به فلسطین اشغالی فعال شود که گفته شده بود احتمالا از حریم هوایی عربستان عبور خواهد کرد.

با این حال یکی از سخنگویان سازمان هواپیمایی کشوری عربستان گفته بود که تاکنون هیچ تضمینی به خطوط هواپیمایی هند (ایرایندیا) نداده است.

هند مدت‌ها به دنبال دسترسی به حریم هوایی عربستان جهت کوتاه کردن مدت پروازهای خود به سمت غرب به مدت حدود 2 ساعت بود.

پادشاهی سعودی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و در هفتاد سالی که این کشور موجودیت دارد، آسمان عربستان را به روی پروازهای بین‌المللی به مقصد اسرائیل بسته بود.

این تصمیم عربستان را می‌توان در چارچوب اقدامات پنهانی میان ریاض و تل آویو برای بهبود روابط پشت پرده تلقی کرد.

اخیرا طی سفر محمد بن سلمان به مصر، گزارش شده بود که ولیعهد سعودی با یک هیات از اسرائیل در قاهره دیدار و رایزنی کرده و همچنین نامه‌هایی میان وی با مقامات ارشد اسرائیل رد و بدل شده است.

پربیننده ترین خبرها