عراق: مردم سوریه حق انتخاب دارند

عراق: مردم سوریه حق انتخاب دارند
دوشنبه 12 تير 1391 - 14:00

وزير امورخارجه عراق بر حق مردم سوريه براي تعيين آينده و سرنوشتشان تأکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "هوشیار زیباری" امروز در افتتاحیه نشست قاهره برای بررسی اوضاع سوریه گفت: مردم سوریه حق دارند آینده و سرنوشتشان را خودشان انتخاب کنند.

زیباری افزود: همه تلاش خود را برای ایجاد تحولی دمکراتیک در سوریه بدون دخالت خارجی به کار می گیریم.

وی با این حال در ادامه گفت: باید مخالفان سوریه را متحد کرد.

نشست قاهره با نظارت اتحادیه عرب و حضور برخی از گروه های مخالف سوریه امروز و فردا برگزار می شود.

هدف از برگزاری این نشست متحد کردن مخالفان و حل بحران سوریه عنوان شده است.

اتحادیه عرب اعلام کرد، این نشست به درخواست وزرای خارجه فرانسه، تونس، ترکیه که قبلا میزبان نشست های به اصطلاح "دوستان سوریه" بودند، برگزار شده است.

این نشست درحالی برگزار می شود که  "رابرت مود" رئیس هیأت ناظران بین المللی که نیمه های ژوئن به دلیل افزایش تهدید ناظران، مأموریت آنها را تعلیق کرده بود، امروز به سوریه بازگشت.

ناظران سازمان ملل متحد  امروز از بیمارستانهای محلی بازدید کردند.

عناصر مسلح و تروریست از آغاز طرح کوفی عنان، تا کنون هزاران بار با انجام عملیات مسلحانه، بمبگذاری، و حمله به مناطق مسکونی و اداره ها و نیروهای ارتش، آتش بس اعلام شده را نقض کرده اند. با این حال ارتش سوریه همواره با اعلام پایبندی به طرح کوفی عنان، تأکید کرده است که در مقابل حملات تروریستی و مسلحانه دست بسته نخواهد ایستاد.

درخواست این کشورها برای توقف درگیری ها در سوریه درحالی است که هیچکدام از آنها اشاره ای به حمایت تسلیحاتی و لجستیکی خارجی از مخالفان مسلح و آموزش و اعزام تروریستها به داخل سوریه برای انجام عملیات علیه ارتش و نیروهای امنیتی و مردم نمی کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها