كشورهاي كينه توز عامل انفجارهاي تروريستي عراق

كشورهاي كينه توز عامل انفجارهاي تروريستي عراق
سه شنبه 13 تير 1391 - 17:38

نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي، كشورهاي خارجي كينه توز را به دست داشتن در عمليات تروريستي در كشورش متهم كرد.

علي التميمي روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت:عربستان، قطر و تركيه در بحران هاي تروريستي عراق دست دارند.

وي افزود: علاوه بر اين تركيه از طارق الهاشمي معاون رييس جمهوري عراق كه متهم به دست داشتن در چند عمليات تروريستي است، استقبال و به وي پناه داده است.

التميمي ادامه داد: در پس پرده عمليات تروريستي در عراق، كشورهاي خارجي قرار دارند چون انفجارها از نظر مكان، زمان و نوع دقيق بوده و باندهاي كوچك قادر به انجام آن نيستند.

وي برخي سياستمداران در پارلمان و نهادهاي حساس حكومتي در عراق را به كمك به اين دولتها براي اجراي طرح هايشان متهم كرد و منازعات داخلي را مانعي بر سر راه سير تكاملي دستگاه هاي اطلاعاتي عراق دانست.

به گفته التميمي، منازعات و اختلافات داخلي نيز به ستون پنجم دشمن اجازه انجام عمليات هايي را مي دهد كه در آن زنان، كودكان و زوار كشته مي شوند.
 
وي افزود: هر چه اختلاف و درگيري ميان سياستمداران بيشتر شود، ستون پنجم فرصت بيشتري در زمينه نفوذ و انجام عمليات تروريستي در بازارها و بر سر راه زوار عتبات مقدسه به دست مي آورد.

اين تحليلگر عراقي خاطر نشان كرد: عمليات تروريستي در عراق بر اساس موازين سازمان ملل متحد، در حد نسل كشي است.
 
وي با انتقاد از تعيين نشدن وزراي دفاع، كشور و امنيت ملي يادآور شد: چنين مسائلي مانع ايجاد نهادهاي امنيتي قدرتمند براي مقابله با چالش هاست.

ياد آور مي شود كه بر اثر انفجار يك كاميون حامل سبزيجات در بازار شهر شيعه نشين ديوانيه در جنوب بغداد، دست كم 25 نفر كشته و 40 نفر مجروح شدند.
  
اين انفجار ساعت 10 صبح در بازار تره بار و ماهي شهر ديوانيه در 130 كيلومتري جنوب بغداد رخ داد.

همچنين صبح امروز و پيش از حادثه ديوانيه، انفجار "بمب كنار جاده اي" در نزديكي يك مسجد شيعيان در كربلا، منجر به كشته و مجروح شدن چندين زائر شد.

  MKH-3-18:03

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها