پیش‌بینی شبکه فرانسوی درباره نتیجه انتخابات مصر

پیش‌بینی شبکه فرانسوی درباره نتیجه انتخابات مصر
شنبه 4 فروردين 1397 - 05:14

بر اساس گزارش اختصاصی فرانس-24 از مصر، عبدالفتاح السیسی بار دیگر رئیس جمهور این کشور خواهد شد.

العالم - مصر

این گزارش می افزاید: بر اساس پیش بینی ها، با توجه به نبودن نامزدی جدی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، بدون شک رئیس جمهور کنونی این کشور، بار دیگر بر مسند ریاست جمهوری مصر تکیه خواهد زد. در آخرین شب از تبلیغات ریاست جمهوری مصر در جمعه، از رای دهندگان خواسته شده است تا هفته آینده برای ریختن آراء خود به پای صندوق های رای بیایند.

 قرار است دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر هفته آینده بیست و ششم تا بیست و هشتم ماه مارس سال دو هزار و هیجده میلادی در این کشور برگزار شود و مردم مصر رئیس جمهور کشورشان را انتخاب نمایند. در این انتخابات تنها یک رقیب در برابر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری کنونی مصر قرار دارد و آن فرد موسی مصطفی موسی، رئیس حزب الغد است. در انتخابات آتی، تمامی نامزدهای بالقوه از دور رقابت ها کنار گذاشته شده اند و بدون شک رئیس جمهور السیسی بار دیگر برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور مصر انتخاب خواهد شد.

مسیحیان مصری از جمله طرفداران السیسی هستند که در این انتخابات از وی دفاع می کنند چرا که معتقدند عبدالفتاح السیسی به عنوان سدی در برابر اسلام گرایان افراطی است و وی توانسته اسلام میانه رویی را ارائه نماید که همگان به این اسلام علاقمند هستند. از دسامبر سال دو هزار و شانزده میلادی حملات بر ضد مسیحیان مصری افزایش یافته است به گونه ای که بیش از صدها تن از آنان در حملاتی که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را به عهده گرفته است، جان خود را از دست داده اند. با این وجود کلیساهای مصر همچنان در سطح وسیعی به حمایت خود از رئیس جمهور کنونی این کشور ادامه می دهند. در عین حال گروهی از جوانان مسیحی مصری نیز معتقدند که عبدالفتاح السیسی نتوانسته است به وعده های انتخاباتی خود عمل نماید.

 دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر در تاریخهای بیست و ششم تا بیست و هشتم ماه مارس سال جاری  میلادی و تاریخ پیشبینی شده برای دور دوم این انتخابات نیز، روزهای بیست و چهارم تا بیست و ششم ماه آوریل سال جاری میلادی در این کشور برگزار خواهد بود. با توجه به ساختار سیاسی این کشور، به نظر نمیرسد کسی بتواند به عنوان هموزن یا رقیب جدی سیسی در این انتخابات مطرح باشد. رقابت در انتخابات ریاست جمهوری مصر به عبدالفتاح سیسی وموسی مصطفی موسی رئیس حزب الغد محدود شده است.

 عبدالفتاح السیسی که از سال دو هزارو چهارده با برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری مورد حمایت گروه اخوان المسلمین، بر مسند ریاست جمهوری مصر تکیه زده است چندی پیش اعلام کرد که بار دیگر به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت خواهد کرد. این دومین بار است که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری کنونی مصر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر می شود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها