دولت افغانستان اجازه نخواهد داد که از خاکش علیه ایران اقدامی صورت پذیرد

دولت افغانستان اجازه نخواهد داد که از خاکش علیه ایران اقدامی صورت پذیرد
يکشنبه 5 فروردين 1397 - 10:09

وزیر خارجه افغانستان در دیدار کمال خرازی تصریح کرد که دولت این کشور اجازه نخواهد داد که از خاکش علیه ایران اقدامی صورت پذیرد.

العالم - ایران / سیاسی

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که در کابل به سر می‌برد، بعد از ظهر دیروز (شنبه) با  «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان ملاقات و گفت‌وگو کرد.

روابط دوجانبه، امنیت افغانستان و همکاری‌های اقتصادی در این ملاقات مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سیدکمال خرازی در این دیدار از تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان حمایت کرد و با اشاره به خطراتی که افغانستان را تهدید می‌کند، گفت: لازم است برای مقابله با گسترش تفکرات تکفیری در افغانستان تمهیداتی اندیشیده شود.

وی ادامه داد که یکی از مشکلات اساسی افغانستان منافع متضاد کشورهای مختلف در این سرزمین است که اجازه نمی‌دهد مردم افغانستان از طریق گفت‌وگو به صلح برسند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز بر روابط دوستانه و برادرانه ایران و افغانستان تأکید کرد و گفت: 2 کشور دین و فرهنگ مشترک دارند و افغانستان به کمک همسایگان خود نیازمند است.

وی با ارائه توضیحاتی درباره روند صلح در افغانستان عنوان کرد: دولت افغانستان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که از خاک افغانستان علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت پذیرد.

خرازی که به کابل سفر کرده همچنین با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

پربیننده ترین خبرها